דיווח ערבי: חמאס הסכים להסכם מדורג עם ישראל

העיתון 'א-שארק אל-אווסט' טען כי ארגון הטרור מעזה מוכן בשלב ראשון להפסיק את פעולות הטרור שלו בתמורה להקלות על רצועת עזה. בשלב השני יעלו לדיון סוגיית עסקת שבויים והסרת המצור הישראלי. בקבינט הביעו ספק מהסדרה ארוכת טווח

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/18 07:24 כה באב התשעח

דיווח ערבי: חמאס הסכים להסכם מדורג עם ישראל
מחנה של חמאס , צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90

העיתון הערבי 'א-שארק אל-אווסט' היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר (שני) כי חמאס הסכים להפסקת אש מדורגת עם ישראל.

לפי הדיווח, ישראל תפתח כליל את מעבר רפיח ותרחיב את שטח הדיג, זאת בתמורה לרגיעה ברצועה שתכלול את הפסקת טרור ההצתות, ההפגנות על הגדר וניסיונות החדירה לישראל.

לאחר ששחב זה יבוצע יעברו הצדדים לדון בעסקת חילופי שבויים ובקידום מהלכים כלכליים גדולים בעזה שילוו בהסרת המצור באופן מוחלט מעל הרצועה.

יש לציין כי ישיבת הקבינט הסתיימה אמש כשחלק מהמשתתפים בה העריכו כי הסיכוי להסדרה מדינית כוללת נמוך ביותר. בנוסף נטען ב"החדשות" כי גם הסבירות לשחרור החיילים והאזרחים החטופים אינה גבוהה מאחר וארגון הטרור העזתי דורש מחבלים בכירים. שרים בקבינט אף טענו כי עם כל הבנתם לכאב של משפחות גולדין ושאול, הם מפחדים שנקיטה בצעדים שהם מעוניינים בו והלחץ שהם מפעילים על הממשלה עלולים לגרור את ישראל למלחמה. 

אתמול במסיבת עיתונאים משותפת למשפחות האזרחים מנגיסטו ואבו גנימה והחיילים שאול וגולדין, התייחסה אמו של הדר, לאה גולדין, להאשמות אלה ואמרה כי "יש שרים בקבינט שמתדרכים נגד משפחת גולדין וטוענים שאנחנו מובילים את ישראל למלחמה. תתביישו! כמה עוד אפשר לרדת? ממשלה ששולחת חיילים לקרב ולא מחזירה אותם מרסקת את החברה".