דגלי פלשתין בכיכר ומשט בעזה. חדשות השבת

בהפגנת הציבור הערבי נגד חוק הלאום המתקיימת בתל אביב מונפים דגלי פלשתין. בעזה יצא משט לכיוון ישראל, והורחק ע"י חיל הים, ובבריטניה פורסמו תמונות של פוליטיקאי בכיר בקבר המחבלים ממינכן

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/18 20:56 ל באב התשעח

דגלי פלשתין בכיכר ומשט בעזה. חדשות השבת
הפגנה נגד חוק הלאום בכיכר רבין, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, בהשתתפות תנועות וארגוני שמאל, מקיימת כעת הפגנה בתל אביב במחאה על חוק הלאום. ע"פ הערכות משתתפים בהפגנה עשרות אלפי אנשים, המניפים שלטים המוחים נגד חוק הלאום ואף מניפים דגלי פלשתין. ע"פ המארגנים ההפגנה 'איננה מגזרית'.

ראש עיריית טייבה, שועאע מנצור מסארוה, אמר בהפגנה: "אנחנו נאספים כאן כדי למחות נגד החוק הגזעני האומר שבמדינה הזאת ישנם שני סוגים של בני אנוש. לא בכדי נמצאים כאן בשורה אחת כל בני המיעוטים: מוסלמים, דרוזים, נוצרים וצ'רקסים, כדי להגיד - אנחנו לא מקבלים את האפליה. החוק הזה הוא מאוד מאוד מסוכן. עצם היותו חוק יסוד, ממנו ייגזרו המון חוקים".

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה להפגנה בחשבון הפייסבוק שלה:

"לא היה לי ספק שדגלי פלסטין יהיו הערב חלק מהתפאורה בהפגנת השמאל שבכיכר רבין. השמאל וערביי ישראל מעדיפים את צבעי האדום שחור וירוק על פני הכחול והלבן. זה ההבדל בין מדינת כלל אזרחיה למדינת הלאום של העם היהודי. זאת סיבה נוספת לחשיבות חוק הלאום.
ההפגנה הזו מוכיחה שיש שיתוף פעולה בין השמאל לערבים שרוצים פה מדינה אחרת – ממשלה אחרת. 
זה לא יעזור להם וכדאי שיפנימו: השפה עברית היא השפה הרשמית של מדינת ישראל. דגל הכחול לבן עם מגן דוד הוא הדגל הרשמי. ההמנון שלנו הוא "התקווה" ובירתנו המאוחדת היא ירושלים עיר הנצח."

המשט בעזה

משט של כמה עשרות סירות דיג יצא בצהריים מנמל עזה לכיוון הגבול הימי בין עזה לישראל (איזור חוף זיקים) ושב על עקבותיו לאחר שספינות חיל הים ביצעו ירי אזהרה כדי להרחיק את הסירות מהגבול. המשט מהווה חלק מ'צעדות השיבה' שמארגן חמאס בשבועות האחרונים. במשטים האחרונים שיצאו מחופי הרצועה שטו לעבר הים הפתוח בכיוון מעבר במטרה 'לשבור את המצור' אך הפעם המגמה היתה שונה והמשט נע לכיוון חופי ישראל.

בנוסף, נרשמו מספר מקרי הצתות מבלוני תבערה שהגיעו מרצועת עזה. שרפות פרצו באזור בארי. דובר צה"ל מסר: "כלי טיס של צה"ל ביצע תקיפה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל".