הישג לנתניהו: חוק הלאום אושר במליאת הכנסת

השוו אותו לשואה וטענו כי הוא יפגע במדינת ישראל כמדינה יהודית, אך חוק הלאום אושר לבסוף בקריאה שנייה ושלישית חרף כל המתנגדים ברוב של 62 מול 55. נתניהו: רגע מכונן". איימן עודה: "הגזענות עוגנה בספר החוקים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/18 07:44 ז באב התשעח

הישג לנתניהו: חוק הלאום אושר במליאת הכנסת
הכנסת מאשרת את חוק הלאום, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

לאחר מחלוקות סוערות אושר הלילה (חמישי) חוק הלאום במליאת הכנסת ברוב של 62 תומכים לעומת 55 מתנגדים.

"זהו רגע מכונן בתולדות הציונות ובתולדות מדינת ישראל", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שנשא בכנסת רגעים לאחר אישור החוק.

לדבריו, "122 שנה אחרי שהרצל פרסם את חזונו, קבענו בחוק את עקרון היסוד של קיומנו: ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. מדינת לאום שמכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה, ובמזרח התיכון רק ישראל מכבדת זכויות אלה".

 עוד אמר נתניהו כי כשהוא "מדבר ברחבי העולם, מעל כל במה, מול כל מנהיג, אני חוזר ואומר: זוהי המדינה שלנו, מדינת היהודים. אבל בשנים האחרונות יש מי שמנסה לערער על כך ובכך לערער את יסודות קיומנו וזכויותינו. ובכן היום חקקנו בסלע החוק: זוהי המדינה שלנו, זוהי השפה שלנו, זהו ההמנון שלנו וזהו הדגל שלנו. תחי מדינת ישראל!".

https://www.facebook.com/Netanyahu/videos/10155722710602076/

אחת ממטרותיו של ראש הממשלה לקראת סוף מושב הקיץ הייתה להעביר את החוק לפני היציאה לפגרה. בליכוד התגייסו רבים לקדם את היוזמה של חבר מפלגתם, ח"כ אבי דיכטר, ובראשם השר יריב לוין וי"ר הוועדה המשותפת שהכינה את החוק ח"כ אמיר אוחנה.

השר להגנת הסביבה ירושלים והמורשת, זאב אלקין, אמר: "היום עשינו היסטוריה.  חוק הלאום אושר סופית בכנסת בקריאה שנייה ושלישית למרות הצעקות והתפרעויות של חברי הכנסת מהרשימה הערבית. דרך אורכה עבר החוק מאז שיזמתי אותו ביחד עם ח"כ אבי דיכטר לפני שתי קדנציות. מהיום המעמד של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי מוגן ברמת חוק יסוד במדינת ישראל. העקשנות והנחישות של שנים השתלמה".

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי בירך על קבלת חוק הלאום וצייץ בטוויטר כי "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, מדינה שמכבדת את זכויות הפרט של כל אזרחיה, ויחד עם זאת היא מדינתו של העם היהודי. תחי מדינת ישראל".

עם אישור החוק קמו חברי הרשימה המשותפת ובמפגן מחאה קראות את הצעת החוק. יו"ר הכנסת, יואל (יולי) אדלשטיין הורה לסדרנים להוציאם מהמליאה. "ההפרדה, האפליה, העליונות והגזענות עוגנו היום בתוך ספר החוקים", אמר יו"ר המפלגה ח"כ איימן אודה בטוויטר והוסיף כי "חוק שכל כולו נועד להתריס, לפלג, לזלזל ולהמשיך את מופע ההסתה של הממשלה. עריצות הרוב שמנסה לדרוס את המיעוט. הכי קל לשסות, להסית ולרדוף, אבל זהו זמנם של הדמוקרטים שחיים כאן, ערבים ויהודים, להתאחד נגד הלאומנות והגזענות".