גרשון מסיקה הודיע על פרישתו: "הופתעתי מעוצמת הארס שהופנתה אלי"

המועמד לראשות מועצת שומרון התייחס לפסק של הרב אליהו שקבע כי עליו לפרוש ממערכת הבחירות. לדגן אמר: "יש בך כישרונות רבים וחריצות בלתי רגילה. את דברי הביקורת קבל את כביקורת בונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/07/18 13:17 ו באב התשעח

גרשון מסיקה הודיע על פרישתו: "הופתעתי מעוצמת הארס שהופנתה אלי"
גרשון מסיקה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

ראש המועצה האזורית לשעבר גרשון מסיקה הודיע היום (רביעי) על הסרת מועמדותו, בעקבות הפסק של הרב שמואל אליהו בדין התורה שמערך בינו לבין ראש המועצה המכהן יוסי דגן

"אני מכבד ומעריך מאד את הרב שמואל אליהו מגדולי הדור ומבכירי הרבנים בציונות הדתית ועל כן החלטתי לקבל את עמדתו ולהימנע לעת עתה מהגשת מועמדות לראשות המועצה", כתב מסיקה בדף הפייסבוק שלו.

בהמשך ציין כי ההחלטה "להתמודד נבעה מתוך תחושת שליחות אמיתית ולאחר מחשבה רבה שהקדשתי לעניין על כל המשתמע מכך ולאור פניות של רבים מתושבי השומרון, ידעתי בידיעה ברורה שאני נכנס למסע שהוא לא יהיה קל כלל ועיקר ובהכירי היטב את הדינמיקה הבאתי בחשבון שתהיינה התמודדיות שאינם פשוטות".

יזמו מכתב רבנים לטראמפ. דגן והרב אליהו

ימסיקה הודה לרב אליהו ובירך את דגן. דגן והרב אליהוצילום: מועצה אזורית שומרון

לצד זה הוסיף, "הופתעתי מעוצמת הארס שהופנתה אלי מיד עם פרסום המנשר לתושבים בו אני מבקש את אמון הציבור, הגדיר זאת יפה באוזניי הרב אליקים לבנון שליט"א שנפלה 'תקלה' על ידו, ומגזרת קל וחומר שאם כך נוהגים בפתיחת המירוץ מה יהא בהמשך - נעניתי להצעה ללכת לבוררות אצל הרב שמואל אליהו שהרי 'טוב שם משמן טוב' ואינני מוכן לחצות קווים אדומים עליהם הקפדתי ואם זכיתי בדגש על ימים אלו לחסוך 'שנאת חינם' ולהרבות ב'אהבת חינם' דיינו.

לסיום, פנה לדגן וניסה להסביר מדוע ניסה להתמודד מולו, "ברצוני לאחל לך יוסי דגן, הצלחה בתפקידך לטובת השומרון, יש בך כישרונות רבים וחריצות בלתי רגילה, את אותם דברי הביקורת בדיוק כפי שאמרתי בתקשורת השמעתי באוזניך לא מעט פעמים בעבר הרחוק והקרוב ובפורומים שונים בנוכחותך ובוודאי גם באופן פרטי, קבל את הדברים כביקורת 'בונה' עלה והצלח, הצלחתך היא הצלחתנו!".

אמש קבע רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, כי על מסיקה לפרוש מהמירוץ. "במסגרת הדין ובכפוף לכל הוראותיו", נכתב בפסק הדין שפורסם לראשונה ב'כיפה', כי "כדי להימנע ממחלוקת, ימשיך יוסי דגן בפעילותו הברוכה ובמירוץ לראשות המועצה בשומרון וגרשון מסיקה יפרוש מהמירוץ. יהי ה' עמו בכל דרכיו, ויצליח בכל אשר יפנה"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן