גפני מכחיש את הדיל 'שקר מוחלט'

ח"כ גפני התראיין לראשונה מאז פרסום ההקלטה בה נשמע לכאורה מאשר את קיומו של דיל בין נתניהו למפלגות החרדיות בנושא חוק הלאום וטען "לא היה דיל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/18 14:43 כ באב התשעח

גפני מכחיש את הדיל 'שקר מוחלט'
משה גפני, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) התייחס היום (ד') לפרסום ההקלטות מכינוס של 'דגל התורה' בשבוע שעבר, בהן הן הוא נשמע מסביר לכאורה שהמפלגות החרדיות תמכו בחוק הלאום תמורת הקלות בחוק הגיוס, המעורר סערה בשבועות האחרונים בציבור החרדי. 

בראיון לאסתי פרז ב'כאן' אמר גפני: "שקר מוחלט! לא היה דיל על חוק הגיוס. יש הסכם קואליציוני ולא היה צריך לעשות דיל. נצטרך לברר ממי הכתב קיבל את ההקלטות. אם מישהו בחוסר אחריות הוציא מדיון סגור החוצה דברים שיצאו מהקשרם ועושים לנו נזק עצום, הוא לא יהיה יותר".

בהקלטות שפורסמו ב'כאן' בשבוע שעבר נשמע גפני מסביר את התמיכה של החרדים בחוק הלאום: "חוק הלאום הוא חוק רע. למה הסכמנו לזה? הסכמנו לזה בגלל שנתניהו אומר – זה חוק שחשוב לי, ולכן כל מה שאתם דורשים בחוק הלאום אני עושה. זאת אמת לאמיתה. כשאנחנו מבקשים לשנות פה... זה הנושא שחשוב לי, תתקנו. אני צריך את זה. אנחנו לא רוצים את זה בגלל התגרות באומות, אנחנו לא רוצים את זה בגלל שזה ריב עם הערבים".

הפרסום עורר סערה ונטען שבין המפלגות החרדיות לראש הממשלה נתניהו נרקמם 'דיל', הכולל תמיכה של המפלגות החרדיות בחוק הלאום הנפיץ, תמורת הקלות בחוק גיוס בני הישיבות לצה"ל, חוק שהוא בנפשן של המפלגות החרדיות.