דיל נתניהו - החרדים: שינוי בחוק הגיוס תמורת תמיכה בחוק הלאום

מהקלטת שיחה של ח"כ גפני עלה כי למרות התנגדותם לחוק הלאום, לבסוף הצביעו הח"כים החרדים בעדו בכפוף להבנות שלכאורה השיגו עם ראש הממשלה. הליכוד: "הדברים אינם נכונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/07/18 20:45 יח באב התשעח

דיל נתניהו - החרדים: שינוי בחוק הגיוס תמורת תמיכה בחוק הלאום
סגרו דיל? ליצמן, נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

תמיכה בחוק הלאום תמורת שינויים בחוק הגיוס, אלו ההבנות שסוכמו בין הסיעות החרדיות לראש הממשלה בנימין נתניהו. כך פורסם הערב (שני) ב'כאן'.

לפי הפרסום, נשמע ח"כ משה גפני בשיחות סגורות כשהוא מסביר כי הח"כים החרדים קיבלו הבטחה שיוכנסו שינויים בחוק הגיוס בתמורה לתמיכתם בחוק הלאום.

"חוק הלאום הוא חוק רע", נשמע גפני בהקלטה, "למה הסכמנו לזה? הסכמנו לזה בגלל שנתניהו אומר – זה חוק שחשוב לי, ולכן כל מה שאתם דורשים בחוק הלאום אני עושה. זאת אמת לאמיתה. כשאנחנו מבקשים לשנות פה... זה הנושא שחשוב לי, תתקנו. אני צריך את זה. אנחנו לא רוצים את זה בגלל התגרות באומות, אנחנו לא רוצים את זה בגלל שזה ריב עם הערבים".

יש לציין כי בקרב חלק מנציגי הציבור החרדי עלתה התנגדות לחוק הלאום וח"כ ישראל אייכלר אף שיגר לחבריו מהסיעות החרדיות השונות מכתב ובו דרישה כי יימנעו מהצבעה על החוק מחשש שהוא יפגע בעתיד בחרדים.

מהליכוד נמסר בתגובה לטענות על דיל בין המפלגות החרדיות לראש הממשלה נתניהו כי "הדברים אינם נכונים".

ח"כ סאלח סעד מהמחנה הציוני אמר כי "נתניהו מראה את פרצופו האמיתי- מוכר את הדרוזים לחרדים. פוגע בדרוזים המשרתים בעזרת 'חוק הלאום', ובתמורה מעניק לחרדים פטור המוני מגיוס. ישראל לא צריכה מדיניות של הפרד ומשול, אלא חברה חזקה, סולידרית ושיוויונית".