בבית היהודי מבקשים את תמיכת הרבנים: הרב פרץ נפגש עם רבני צהר

במהלך הפגישה הבהירו רבני צהר כי ארגונם הוא א-פוליטי ואינו תומך באף מפלגה. הרב פרץ מצדו אמר: "רבני צהר הם חלק בלתי נפרד מהדרך של הציונות הדתית, אין לי ספק שנעבוד יחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/19 22:04 יד באדר א'

בבית היהודי מבקשים את תמיכת הרבנים: הרב פרץ נפגש עם רבני צהר
הרב פרץ והרב סתיו, הערב, צילום: דוברות הבית היהודי

חברי הנהלת ארגון רבני צהר נפגשו הערב (ג') עם הרב רפי פרץ, יושב ראש הבית היהודי.

במפגש שהתקיים בשוהם השתתפו הרב דוד סתיו, הרב רפי פוירשטיין, הרב אוריאל גנזל והרב אייל ורד. כמו כן נכחו גם הרב אלי סדן, הרב אליהו בלומנצוויג, ומנכ"ל מפלגת הבית היהודי, ניר אורבך. רבני צהר הבהירו כי הארגון הוא א-פוליטי ואינו תומך באף מפלגה, אך יחד עם זאת הוא "פועל על מנת לקדם את תפיסת עולמו גם בשדה הפוליטי". 

בהודעת הבית היהודי נמסר כי "במהלך הפגישה הסכימו כולם לעבוד יחד תוך שיתוף פעולה שיעצים את הציונות הדתית בפרט, ואת מדינת ישראל בכלל".

הרב פרץ אמר בפגישה כי " נפתלי בנט נטש את הבית היהודי, בניגוד לכל הצהרותיו הוא ממשיך להעמיד את הציונות הדתית בסכנה. זו המשימה אליה נקראתי - המשימה היא לאחד את הציונות הדתית. אסור שהציונות הדתית תתפזר בין מפלגות חד פעמיות, בבית היהודי יש מקום ראוי לארגון רבני צהר".

בסיום הפגישה אמר הרב רפי: ״לציונות הדתית ולבית היהודי יש דרך. דרך שהיא יותר גדולה מכל אדם פרטי. כל מי שמאמין במדינת ישראל ומאמין באלוקי ישראל, מקומו איתנו. רבני צהר הם חלק בלתי נפרד מהדרך הזו. אין לי ספק שנעבוד יחד".

מארגון צהר נמסר: "חברי הנהלת צהר קוראים לבית היהודי ולכל המפלגות לאמץ את ערכי היסוד שיאפשרו חיים יהודיים ודמוקרטיים כאן בארץ ישראל".

אמש דווח בכיפה על פגישה שערכו ראשי הימין החדש, נפתלי בנט ואיילת שקד, גם הם עם רבנים - הרב דוד סתיו, הרב יובל שרלו, והרב רפי פוירשטיין. גם אז הבהיר רבני צהר כי הם אינם תומכים רשמית באף מפלגה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן