בנט ושקד מחפשים את תמיכת הרבנים

ראשי הימין החדש נפגשו עם רבנים בכירים הנחשבים ליברלים, כדוגמת הרב שרלו והרב סתיו. המטרה - להשיג את תמיכתם, וכך גם את קולות הציונות הדתית הליברלית, שיתרחקו מהבית היהודי בעקבות הכיוון ה"אדוק" יותר שתפסה המפלגה

חדשות כיפה משה ויסטוך ויהונתן קליין, חדשות כיפה 18/02/19 18:08 יג באדר א'

בנט ושקד מחפשים את תמיכת הרבנים
מחפשים את תמיכת הרבנים. בנט ושקד, צילום: יוסי זליגר פלאש 90

ראשי הימין החדש, השרים נפתלי בנט ואיילת שקד, ערכו פגישות בתקופה האחרונה עם רבנים מהזרם הליברלי של הציונות הדתית, ביניהם רבני ארגון בית הלל ורבנים מישיבת הר עציון, במטרה להשיג תמיכה, פומבית או מאחורי הקלעים, במפלגתם.

הדברים מצטרפים לדיווח של יאיר שרקי בחדשות 12, על דבר פגישתם של בנט ושקד עם ראשי ארגון רבני צהר. על פי הדיווח, הרבנים דוד סתיו, יובל שרלו, רפי ופוירשטיין נפגשו עם ראשי הימין החדש במוצאי השבת האחרונה, ובמהלך הפגישה סוכם על תמיכה בלתי רשמית של 'צהר' במפלגה.,

מוקדם יותר התפרסם כי ראשי הימין החדש צירפו למפלגתם את אורי שכטר, המשמש כמנכ"ל ארגון שורשים ״צהר״.

המאמצים של בנט ושקד להשיג את תמיכת הרבנים, ומכאן את תמיכת הציבור הליברלי מעידה על הצורך של בנט ושקד באלקטורט הציוני דתי, על אף שהצהירו בתחילה כי הם מכוונים לקחת את קולות הימין מבני גנץ, אורלי לוי וליברמן. בסביבתם של בנט ושקד מאמינים כי הדתיים ה'ליברליים' יתרחקו ממפלגת האם של הציונות הדתית, בעקבות בחירתו של הרב רפי פרץ, הנחשב חרד"לי המזוהה עם חוגי ישיבת הר המור, לראשות המפלגה.

הרב דוד סתיו

הרב דוד סתיו. ראש ארגון רבני צהרצילום: יחצ

יש לציין כי בהנחה הזו של בנט ושקד ישנו כשל לוגי, כיוון שאם אותם דתיים ליברליים רוצים להתרחק ממפלגה בה נקבעים מהלכים על פי הוראות רבנים, הדרך להגיע אליהם איננה מצויה אצל הרבנים. בנוסף, בנט ושקד הצהירו, אם בפומבי ואם בשיחות רקע, לאחר שעזבו את הבית היהודי, כי נמאסה עליהם התערבות הרבנים במהלכים פוליטיים, כפי שקרה עם הלחצים שהפעיל עליהם הרב דרוקמן להישאר בממשלה, ואם כך הדבר - מדוע עכשיו לרוץ חזרה לזרועות הרבנים?

מארגון רבני צהר הגיבו לדברים:  "ארגון רבני צהר הינו ארגון א-פוליטי שאינו תומך במפלגה זו או אחרת, כך היה בעבר כך יהיה גם בעתיד. יחד עם זאת הארגון מקיים שיח ער עם ראשי מפלגות רבות בניסיון לגייס תמיכה לדרך צהר,  דרך שמטרתה להביא לחיים משותפים של דתיים וחילוניים תחת העיקרון של היותנו מדינה יהודית ודמוקרטית. בארגון רבני צהר פועלים ומתנדבים למעלה מאלף רבנים ודעותיהם שונות ומגוונות, אנו קוראים למפלגות נוספות לאמץ את דרך צהר ולהכניס לרשימות דמויות פעילות ומחויבות לדרך זו".

ארגון בית הלל הודיעו כי אינם הולכים לתמוך באף אחת מהרשימות לכנסת ה-21: "מאות הרבנים והרבניות החברים בארגון בית הלל הם בעלי דעות שונות ותומכים במגוון רחב של מפלגות. עם זאת, כולנו שואפים לתרום לשיפור המציאות במדינת ישראל בתחומים הקשורים למעמד האשה וליחסי דת ומדינה. בכנסות האחרונות שיתפנו פעולה בתחומים ובמיזמים רבים עם חברי כנסת מסיעות רבות, בצורה טובה ומפרה. אנו מתכוונים להמשיך לפעול ולקדם את הנושאים הקרובים ללבנו ונשמח לעשות זאת עם חברות וחברי כנסת המעוניינים בכך. גם לפני הבחירות הקרובות אנו ניפגש עם נציגים של רשימות המתמודדות לכנסת, כדי להציג בפניהם את הארגון, את עמדותיו ואת יכולותיו." 

בבית ההל הוסיפו: "איננו מתכוונים בשום פנים לתמוך באף אחת מן הרשימות. אנו שמחים על כל מועמד התומך בדרכנו וניצב במקום ריאלי במפלגות השונות. אנו מצטערים להפרד מכמה וכמה חברי כנסת שאולי לא יהיו חברים בכנסת הבאה, ומודים להם על פועלם למען החברה בישראל ועל שיתופי הפעולה המוצלחים עם ארגוננו ומצפים להמשיך לשתף עמם פעולה בדרכים אחרות".

ממפלגת הימין החדש טרם נמסרה תגובה. 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן