גיוס חרדים? "זה לא זבנג וגמרנו"

שר החינוך בנט התייחס להתפתחויות סביב חוק הגיוס, ואמר: "אם מישהו חושב שצה״ל רוצה ויודע להכיל כרגע עשרות אלפי חרדים בבת אחת, הוא טועה". לדבריו, "כל המשבר הזה חלול מיסודו, הוא פוליטי בעיקרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/18 11:28 כה באדר התשעח

גיוס חרדים? "זה לא זבנג וגמרנו"
השר בנט בכנס המנהיגות בחיפה, צילום: נדב קרלינסקי

״ביומיים האחרונים אפפה את כולנו אוירת בחירות. אתמול, בעצם, התקיימו בחירות - על המאזניים הייתה מונחת טובתה של מדינת ישראל מול אינטרסים פוליטיים, ואנחנו בחרנו באחריות לאומית", כך אמר הבוקר (ב') שר החינוך, נפתלי בנט, בכנס חיפה למנהיגות.

בנט התייחס להתפתחויות סביב חוק הגיוס, ואמר: חשוב לזכור: אנחנו, השרים וחברי הכנסת, עובדים אצל שמונה מיליון אזרחי מדינת ישראל ולא להפך. כל מה שאנחנו עושים צריך לשרת את מדינת ישראל ולא את הפוליטיקה. המשבר שכביכול מתחולל הוא משבר חלול. אין בו דבר.

"האמת היא אולי לא פופולרית אבל אני אגיד אותה - יש מתווה גיוס כאשר בעשור האחרון לאט לאט יותר חרדים מתגייסים לצבא משנה לשנה. אם מישהו חושב שצה״ל רוצה ויודע להכיל כרגע עשרות אלפי חרדים בבת אחת, הוא טועה. צה״ל רוצה בדיוק את הקצב הזה. זה לא זבנג וגמרנו". 

לדבריו, "כל המשבר הזה הוא חלול מיסודו, הוא פוליטי בעיקרו, ואני חושב שכל האנשים שעוסקים בדבר ראוי שיתגייסו סביב אותו חוק שמקבע את המתווה ההדרגתי. לא נבחרנו בשביל להיות פופולריים, נבחרנו בשביל לעשות את הדבר הנכון״.

מוקדם יותר אישרה ועדת השרים לחקיקה את חוק הגיוס. המשך החקיקה ייעשה בתיאום עם משרד הביטחון ועם היועץ המשפטי לממשלה. במפלגת ישראל ביתנו לפרוש מהממשלה במקרה שחוק הגיוס יעבור בקריאה שלישית, זאת לאחר שאמש אישרה מועצת גדולי התורה את הפשרה שהוצעה למפלגות החרדיות.