פתרון משבר הגיוס נראה באופק: מחכים לליברמן

מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אישרה את את מתווה חוק הגיוס של ח"כ בן צור מש"ס. לפי ההצעה, הנושא יעלה לקריאה טרומית עוד השבוע ובכך תיסלל הדרך לאישור התקציב. בישראל ביתנו עדיין לא השיבו לפתרון המסתמן

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/03/18 07:07 כה באדר התשעח

פתרון משבר הגיוס נראה באופק: מחכים לליברמן
בדרך לפתרון? דרעי וליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

בדרך לפתרון? מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל קיבלה אמש (ראשון) את מתווה חוק הגיוס של ח"כ יואב בן צור מש"ס וכעת נותר להמתין להחלטתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן.

הצעת החוק צפויה לעלות היום להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, ביום רביעי לקריאה טרומית ובקיץ תקודם בחסות הממשלה.

"הננו להודיעכם", כתב מזכיר המועצה לחברי הכנסת החרדים, "שהואיל ונציגי הממשלה הסכימו לקבל את נוסח חוק הגיוס כפי שהציעו הנציגים החרדים ושחוק זה יאושר בוועדת השרים מחר וביום רביעי בקריאה טרומית בכנסת, ואי"ה במושב הקיץ יעלו את החוק לשלש קריאות בהסכמת הממשלה, החליטו רבותינו שבאופן זה יצביעו חברי הכנסת על התקציב".

בכך התפשרו החרדים על הדרישה המקורית שלהם לאשר את החוק עוד לפני תום מושב החורף ולהסתפק רק בקריאה טרומית. עדות נוספת לכך ניתן לקבל בהודעת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני שיביא הבוקר לאישור הועדה את תקציב המדינה לשנת 2019.

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן