גיא פלג על סערת אמסלם-חיות: "שופטים צריכים להיות מורמים מעם"

גיא פלג דיבר עם מאזין שניסה לגונן על החלטתה של נשיאת העליון חיות לשלוח מכתב לחבר הכנסת אמסלם, והפתיע כשהתבטא נגד המכתב ואמר: "אני רוצה שהשופטים האלה שחורצים גורלות יהיו מרוחקים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/22 18:31 כב באדר א'

גיא פלג על סערת אמסלם-חיות: "שופטים צריכים להיות מורמים מעם"
גיא פלג, צילום: Moshe Shai/FLASH90

סערת חיות - אמסלם מסרבת לגווע: מאזין שהתקשר לתכניתו של גיא פלג ב 103FM, ניסה להגן על השופטת חיות אל מול אמירותיו של חבר הכנסת אמסלם והמכתב ששלחה לו, ואמר: "כליכודניק אני רוצה להגן על השופטת אסתר חיות...הנשיאה, כמו כל שופט במדינת ישראל, היא בת אדם. אתה אומר, 'שופטים צריכים להיות עם סוג של ממלכתיות', זו הטעות. הם לא מורמים מהעם.

השופטת חיות במהלך הדיון היום. הורתה לפתוח בבדיקת ההדלפות

השופטת חיות  צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

"השופטת אסתר חיות דיברה מהלב שלה, היא ענתה לו כמו שצריך, אני קראתי והיא נימקה בצורה יפה, דודי אמסלם טעה בסגנון שלו, במהות הוא צודק, היא מבינה את המצב של מערכת המשפט בקרב הציבור, היא מבינה...היא מחוברת לעם הרבה יותר מכם, היא יודעת שהדברים של דודו אמסלם גורמים לנזק לציבור מאוד גדול, כל הכבוד לה שהיא ענתה לו וכל הכבוד שקיימה את הדיון האם ראש ממשלה תחת כתבי אישום צריך להקים ממשלה, היא פתחה את זה למצלמות וזה הרים את האמון בבתי המשפט, למה לעזאזל השופטים לא מתראיינים, למה זה לא כמו בארה"ב." 

גיא פלג: אני חושב ששופט צריך להיות מורם מהעם, שהוא צריך להיות צדיק, ממש צדיק, עם דעה צלולה לגמרי

כתב המשפט של חדשות 12 גיא פלג, השיב לו באופן מפתיע ואמר  "אני חושב שהנשיאה שגתה שהיא שלחה מכתב לדודי אמסלם, אני חושב שמה שפיתה את נשיאת העליון לענות לדודי אמסלם היא העובדה שהיא ידעה שיש לה קלף מאוד חזק, כי בסוף אם הייתי שואל את הציבור הרחב , מאיפה מגיעים השופטים?, ודאי רבים היו אומרים זה הקליקה מרחביה, היא נולדה במעברה וגדלה בשיכון, והביוגרפיה שלה מנצחת את כל הטיעונים של דודי אמסלם, כמה שדודי אמסלם הגיע ממקום נמוך, היא הגיעה ממקום יותר נמוך.

"אני חושב ששופט צריך להיות מורם מהעם. אני חושב שאדם שיכול לקחת אותך ולזרוק אותך למאסר עד סוף ימיך או לשלוח אותך על אונס ל-20 שנה לכלא, והוא שצריך לברר את אשמתך - אני חושב שהוא צריך להיות צדיק, ממש צדיק, עם דעה צלולה לגמרי. אני רוצה שהשופטים האלה שחורצים גורלות יהיו מרוחקים" הסביר גיא פלג.

דודי אמסלם.

דודי אמסלם. צילום: Miriam Alster/FLASH90

אמסלם תקף את חיות שהשיבה לו במכתב: אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב

כזכור, הסערה אחלה אחרי שחבר הכנסת אמסלם אמר  בשבוע שעבר על דוכן הכנסת מילים חריפות נגד השופטת חיות "מה שתתה הגברת חיות?, אל תחשבי שאנחנו אהבלים, במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי מר אמסלם אני לא סובלת אותך, לא סובלת את האמסלמים ולא המכלופים ולא אתן לכם סיוע למה זה שלנו"

(צפו בנאום של חבר הכנסת אמסלם נגד השופטת אסתר חיות)

בעקבות דבריו החריפים של חבר הכנסת שלחה נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות מכתב לאמסלם, ובו כתבה "שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת מעל דוכן הכנסת כלפיי וכלפי חבריי השופטים ולא בפעם הראשונה. רציתי לומר לך דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו  הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. וכן – אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה". 

אמסלם: גברת חיות אם היית אישה הגונה היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים

חבר הכנסת אמסלם הגיב למכתב, ובראיון שהעניק לרדיו גלי ישראל, אמר: "אני מופתע מהמכתב כי בדרך כלל שופטים לא עונים לאנשי ציבור. חלק מהגזענים שאני פוגש אומרים לי ׳הבת שלי התחתנה עם מזרחי׳. גברת חיות: אם היית אישה הגונה היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו קצת שופטים ספרדים".