"בתים המאחסנים רקטות - מטרה צבאית לגיטימית"

במהלך כנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, הזהיר השר בנט את לבנון מפני סיוע לפעילות נגד ישראל, ואמר: "לא נגביל את עצמנו לפגיעה בחיזבאללה בלבד". על היתכנות מערכה בצפון אמר: “יש לעשות הכל כדי למנוע מלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/18 14:29 טו בשבט התשעח

"בתים המאחסנים רקטות - מטרה צבאית לגיטימית"
נפתלי בנט בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, צילום: מיכאל דימנשטיין

שר החינוך נפתלי בנט נאם היום (ד') בכנס למחקרי ביטחון לאומי (INSS) והתייחס ליחסי חיזבאללה -לבנון. בנט אמר כי עיקר האחריות למעשי חיזבאללה נופלת על ממשלת לבנון, והזהיר: "לא נגביל את עצמנו לפגיעה בחיזבאללה בלבד".

לדבריו, "לפני כארבע שנים, כחבר קבינט, קידמתי אסטרטגיה שקראתי לה 'חיזבאללה שווה לבנון', שעיקרה הטלת אחריות על המדינה המארחת. עיקרה אחריות מדינתית. אחריות של המארחת, לבנון, על מעשי השליח ששוכן בה, חיזבאללה. לא נסכים יותר להפרדה בין חיזבאללה לבין מדינת לבנון". 

עוד הוסיף בנט כי "אימוץ תפיסת 'חיזבאללה שווה לבנון' הופכת באחת את נסראללה מ'מגן לבנון' ל'מחריב לבנון' למען מטרות שהן בכלל איראניות. בפעם שעברה נסראללה אמר לאחר המלחמה שלו ידע שישראל תגיב כפי שהגיבה לא היה פותח במלחמה. הפעם נסראללה לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו. אנו אומרים זאת כבר עכשיו. ירי רקטות מלבנון על ישראל, כמוהו כהכרזת מלחמה של מדינת לבנון על ישראל".

על ההיתכנות לפריצת מערכה בחזית הצפונית אמר השר: "יש לעשות הכל כדי למנוע מלחמה, או לקצרה במידה שתפרוץ. אם אכן ישוגרו אלינו מאות ואלפי רקטות מלבנון, הרי שנראה בכך הכרזת מלחמה של מדינת לבנון הריבונית, ונפעל נגדה ונגד מוסדותיה. בתים המאחסנים משגרי רקטות מהווים מטרה צבאית לגיטימית ויושמדו. לא נגביל את עצמנו, הפעם, לפגיעה בחיזבאללה בלבד".

בנוגע לאיראן אמר בנט: "במשך למעלה מ-30 שנה איראן שולחת לעברנו שליחים, ובכל אותה העת, השולח שיושב בטהרן הוא חסין ממחיר. מדינת ישראל מתקדמת בטקטיקות מול שליחי איראן, אך בעוד שהטקטיקות שלנו השתפרו, נותרנו כלואים בתוך אסטרטגיה צרה". 

בהקשר לנושא הגרעין האיראני הוסיף: "חלק ליבתי מהמערכה היא מניעת התגרענותה של איראן בכל מחיר. המשך ההסכם כפי שהוא מקביל לנהיגה בטייס אוטומטי לעבר צוק - חייבים להסיט את ההגה או ללחוץ ברקס".