בשל הוונדליזים: הוקמה שדולה מיוחדת למען הר הזיתים

השדולה הוקמה ביוזמת ח"כ בן צור מש"ס ובתמיכתם של יהודים מרחבי העולם לנוכח השחתת המצבות, בעיות האבטחה וזריקות האבנים שמתרחשות בהר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/17 18:06 טו בכסלו התשעח

בשל הוונדליזים: הוקמה שדולה מיוחדת למען הר הזיתים
הר הזיתים, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שדולה מיוחדת למען הר הזיתים, שמטרתה להגן על בית העלמין העתיק, תושק ביום שלישי השבוע. השדולה הוקמה ביוזמתו של ח"כ יואב בן צור מש"ס ובעזרת תמיכתם של יהודים מכל רחבי העולם לנוכח הוונדליזם הקשה, בעיות האבטחה וזריקות האבנים שמתרחשות בהר. היא מאגדת בתוכה חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית.

לטקס הקמת השדולה תגיע משלחת של יותר מחמישים חברים בוועד הבינלאומי להגנה על הר הזיתים. במהלך שהותם בארץ הם יתארחו במשכן הנשיא, יפגשו עם הרבנים הראשיים לישראל, ראש עריית ירושלים ניר ברקת ובכירים נוספים, ויסיירו בהר הזיתים.

הוועד הבינלאומי נוסד בשנת 2010. הוא אחראי על לשיפור דרמטי בביטחון בבית הקברות ההיסטורי. כתוצאה מאמציו, התקינה הממשלה יותר מ-170 מצלמות מעקב, פתחה תחנה משטרה, שיקמה יותר מ-20 אלף קברים והקימה חומה/ גדר סביב בית הקברות. פעילויות אלו שיפרו מאוד את המצב הביטחוני והגדילו את המספר המבקרים בהר הזיתים.

יו"ר הועד הבינלאומי להגנה על הר הזיתים, מנחם לוביסנקי אמר: "זהו מהלך תקדימי היסטורי, משום ששדולה זו נהפכה לקונצנזוס בין מפלגתי הכולל את חברי הכנסת הרבים ביותר מכל הקשת הפוליטית, מלבד חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת. מהלך זה מראה את חשיבות של שימור ופיתוח הר הזיתים, במטרה לאומית ובין לאומית, ליהודים צהארץ ומכל רחבי העולם". עוד אמר: "אין עוד נושא פוליטי שכזה, שאיגד בו כל-כך הרבה חברי כנסת וזכה לקונצנזוס כזה גדול מכל גווני היהדות בעולם".

יו"ר השדולה להגנת הר הזיתים ויו"ר סיעת ש"ס בכנסת,ח"כ יואב בן צור: "אני מברך וגאה להיות יו"ר השדולה הגדולה ביותר בכנסת להגנה על הר הזיתים, אליה הצטרפו 65 ח"כים מכל סיעות הבית. מיום הקמת השדולה צומצמו מספר חילולי הקברים באחוזים משמעותיים ואנחנו רק באמצע הדרך. בכל מחיר נשמור על כבוד הנפטרים הקבורים במקום ועל ביטחון המבקרים. בהזדמנות זאת אודה לשר הפנים הרב אריה דרעי על הגיבוי והתמיכה בתהליך, ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין על שיתוף הפעולה בהקמת השדולה, לשר השיכון יואב גלנט על מימוש האחריות ורתימת משרדו, לשר לשירותי דת , דוד אזולאי, לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לוועד להגנה על הר הזיתים, למועצת בתי העלמין בירושלים למשטרת ישראל ולצה"ל"