'ברית אחים' חדשה? מפלגתו של בנט והבית היהודי יתאחדו אחרי הבחירות

'הימין החדש' של בנט ושקד, תתאחד אחרי הבחירות עם רשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, והן יבואו למשא ומתן הקואליציוני כגוש חוסם אחד. על פי הדיווח, המטרה היא למשוך כמה שיותר קולות בנפרד, ובכך להגדיל את הכוח הפוליטי שמימין לליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/18 08:14 כב בטבת התשעט

'ברית אחים' חדשה? מפלגתו של בנט והבית היהודי יתאחדו אחרי הבחירות
נפתלי בנט ואיילת שקד. יחזרו הביתה?, צילום: יוסי זליגר פלאש 90

פרידה לשם חיבור? על פי דיווח הבוקר (א') ב'כאן' רשת ב', "הימין החדש", מפלגתם החדשה של בנט ושקד, צפויה להתאחד מחדש עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי רגע לאחר הבחירות. גורמים בכירים בשתי המפלגות אישרו ל'כאן' את הדיווח.

על פי הדיווח, לאחר הבחירות מתכוונות שתי המפלגות להתייצב כבלוק אחד למו"מ הקואליציוני מול ראש הממשלה נתניהו (בהנחה שייבחר), בדומה לברית האחים שנרקמה בזמנו בין בנט ולפיד.

בשלב השני אמורות שתי המפלגות ליצור סיעה אחת בכנסת. מטרת המהלך היא למקסם ככל שניתן את קולות הימין, באמצעות ריצה נפרדת. מפלגתו של בנט תבקש לזכות בכמה שיותר קולות ימניים חילוניים, בעוד שהבית היהודי-האיחוד הלאומי תתמקד בקולות הציונות הדתית.

לאחר הבחירות, כשכל אחת מהמפלגות משכה אליה כמה שיותר קולות, יבקשו השתיים ליצור סיעה משותפת, מתוך הנחה שכך ניתן יהיה להגיע למספר מנדטים גבוה יותר ממה שהשיגה הבית היהודי של בנט במתכונתה הקודמת. כאמור, גורמים בשתי המפלגות אישרו את הדברים.