"השפעתנו תמה": בנט ושקד מסבירים מדוע עזבו את הבית היהודי

שרי הבית היהודי שכבשו בסערה את המפלגה הדתית לאומית לפני שש שנים, הודיעו על הקמת מפלגה חדשה בשם 'הימין החדש'. בנט: "כוחנו לייצג את הימין האמתי דעך". שקד: לא עוזבים את הציונות הדתית אלא מגדילים את גוש הימין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/12/18 20:54 כא בטבת התשעט

"השפעתנו תמה": בנט ושקד מסבירים מדוע עזבו את הבית היהודי
נפתלי בנט ואיילת שקד, צילום: יוסי זליגר פלאש 90

שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, הודיעו הערב (מוצאי שבת) כי החליטו בצעד דרמטי לעזוב את הבית היהודי ולהקים מפלגה חילונית-דתית חדשה בשם "הימין החדש".

"שש שנים מאז אני אסירת תודה לציונות הדתית", אמרה השרה שקד שהוסיפה כי "מעולם לא הרגשתי לא נוח בציונות הדתית. תמיד חשתי בבית. אני מקבלת אהבה עצומה מהציבור הזה ואוהבת אותו כפליים. אני רוצה להודות לשני אנשים שכבר לא עימנו, הרב אביחי רונצקי ואורי אורבך זכרם לברכה".

לדבריה, אחת הסיבות המרכזיות לעזיבתם היא חוסר היכולת לחבר בין דתיים לחילונים, "לא הצלחנו לייצר שותפות אמתית בין דתיים לחילונים". שקד הבהירה כי הם לא עוזבים את הציונות הדתית עצמה, "אנחנו לא עוזבים את הציונות הדתית אלא מרחיבים אותה ומגדילים את גוש הימין. נחזיר את המנדטים שבורחים מהליכוד למפלגות שמאל שמתחפשות לימין. הבית היהודי והאיחוד הלאומי ימשיכו לייצג נאמנה את הקו הדתי אמוני. בחרנו בדרך הקשה כי החלטנו ללכת על הדבר הנכון".

נפתלי בנט

נפתלי בנט בהכרזה הדרמטיתצילום: יוסי זליגר, פלאש90

השר בנט הוסיף כי "הבית היהודי הפך למוביל הציבור. בשנה ובחודשים האחרונים ההשפעה שלנו תמה. בהדרגה איבדנו את כוחנו להשפיע. חברים, איבדנו את היכולת להשפיע השפעה מהותית. כך היה וכך יגבר. כך היה עם ביטול הבניה הפראית של הערבים וכך גם להחלטה להיכנע לאותה דרישה של חמאס אחרי שנורו 500 רקטות על ישראל. זעקנו, התנגדנו ולא נספרנו וכך יהיה גם אחרי הבחירות הקרובות. הגענו להשפעה של שיא ואז כוחנו לייצג את הימין האמתי דעך".

עוד הוא אמר כי הוא ושקד "מקימים מפלגת ימין חדשה 'הימין החדש' מפלגת ימין אמתית של דתיים וחילוניים. יש לנו הערכה גדולה מאוד לראש הממשלה בנימין נתניהו אבל אסור להיות תךלויים באדם אחד. בעזרת "הימין החדש" נחזור לנצח".