מתקפת הסייבר על "מעייני הישועה": חשש שמידע אישי דלף

במשרד הבריאות ובבית החולים מודיעים כי ישנו חשש לדליפת מידע אישי בעקבות מתקפת הסייבר על בית החולים. בשלב זה טרם פורסם המידע בפומבי וביה"ח נערך לתרחיש זה במידה ואכן יקרה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/08/23 21:21 כג באב התשפג

מתקפת הסייבר על "מעייני הישועה": חשש שמידע אישי דלף
בית החולים מעייני הישועה, חשד לדליפת חומר אישי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מאז מתקפת הסייבר ביום שלישי האחרון נגד בית החולים "מעייני הישועה", נערכים בבית החולים ובמשרד הבריאות לזכות את המערכות ולהחזיר את המצב לקדמותו, אלא שהיום (ה') נודע כי ישנו חשש לדליפת חומר אישי על מטופלים שנמצא בידי התוקפים.

במידה וחומר יודלף - בית החולים יעדכן את המטופלים

משרד הבריאות, מערך הסייבר הלאומי ובית החולים מעייני הישועה הוציאו הודעה רשמית בה אישרו כי אכן ישנה אפשרות של דליפת חומרי אישיים אך טוענים כי "בשלב זה טרם פורסם המידע בפומבי וביה"ח נערך לתרחיש זה. ברגע שנסיים את הבדיקה, יעדכן ביה"ח בשקיפות וברגישות את המטופלים".

בהודעת הגופים נכתב: "היום התגלה חשש כי דלף מידע אישי במתקפת הסייבר בבית החולים מעייני הישועה. צוותי בית החולים בשיתוף משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי בודקים את טיב המידע ואת היקפו". יומיים לאחר המתקפה, מרבית מערכות המחשוב של בית החולים כבר הוחזרו לפעולה והפעילות הרפואית של בית החולים נמשכת כסדרה במקביל ממשיך הליך הזיכוי של מערכות בית החולים.

מעייני הישועה

מעייני הישועה, צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel CC BY 2.5, ויקיפדיה

מנכ"ל איגוד האינטרנט: "מתקפות סייבר יכולות להשבית בית חולים שלם"

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, מסר בעקבות מתקפת הסייבר על בית חולים מעייני הישועה: "המתקפה ממחישה חשיבות הטמעת אמצעי הגנת סייבר בבתי חולים- חשיבות לא פחותה ולעיתים אף גדולה יותר משל הכנסת ציוד רפואי נוסף", אמר, והוסיף כי "יש מקום לחזק את המעמד של גופי הגנת הסייבר שפועלים בתוך הארגונים האלו".

לטענתו: "מה שקורה הוא שבדרגי קבלת ההחלטות במוסדות רפואיים יושבים באופן טבעי רופאים שבין עוד מכשיר MRI לבין מכשיר להגנת סייבר- בחירתם בדרך כלל תהיה ברורה. מבלי שאנו יודעים עדיין מה קרה במעייני הישועה ומה הרקע לאירוע- מתקפות סייבר יכולות להשבית בית חולים שלם על כל מכשיריו הרפואיים ולכן נכון לבחון שוב את סדרי העדיפויות".