מתקפת סייבר חמורה נגד מעייני הישועה: "חולים מתבקשים להגיע לבתי חולים סמוכים"

מערכות המחשוב המינהלתיות בבית החולים מעייני הישועה הושבתו הלילה בשל מתקפת סייבר | צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי נמצאים במקום ומסייעים בטיפול באירוע

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 08/08/23 07:46 כא באב התשפג

מתקפת סייבר חמורה נגד מעייני הישועה: "חולים מתבקשים להגיע לבתי חולים סמוכים"
מעייני הישועה, צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel CC BY 2.5, ויקיפדיה

מתקפת סייבר שאירעה הלילה (ג') בבית החולים מעייני הישועה גרמה להשבתת מערכות המחשוב המינהלתיות. על פי הידוע כרגע, המכשור הרפואי לא נפגע וצוותי בית החולים ממשיכים להעניק טיפול לחולים, אולם בית החולים ומשרד הבריאות הפנו את החולים המגיעים למיון לבתי חולים סמוכים. צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי נמצאים בבית החולים, ומסייעים לטפל באירוע בשיתוף צוותי בית החולים.

"חולים הזקוקים להגיע למחלקה לרפואה דחופה מתבקשים להגיע לבתי חולים סמוכים"

בשלב זה ובתיאום עם משרד הבריאות התקבלה החלטה לא לקבל חולים למרפאות חוץ ולמכוני הדימות בבית החולים. "חולים הזקוקים להגיע למחלקה לרפואה דחופה מתבקשים להגיע לבתי חולים סמוכים", נמסר מטעם משרד הבריאות. בשלב זה, לא מפונים חולים לבתי חולים אחרים.

נזכיר כי לפני כשנתיים מתקפה דומה התרחשה נגד בית החולים הלל יפה. אירוע הסייבר מסוג כופרה אירע ללא התראה מוקדמת, ופגע במערכות המחשוב של בית החולים שהתנהל במערכות חלופיות לטיפול בחולים.

אילוסטרציה

אילוסטרציה צילום: shutterstock

מנכ"ל איגוד האינטרנט: "מתקפות סייבר יכולות להשבית בית חולים שלם"

מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, יורם הכהן, מסר בעקבות מתקפת הסייבר על בית חולים מעייני הישועה: "המתקפה ממחישה חשיבות הטמעת אמצעי הגנת סייבר בבתי חולים- חשיבות לא פחותה ולעיתים אף גדולה יותר משל הכנסת ציוד רפואי נוסף", אמר, והוסיף כי "יש מקום לחזק את המעמד של גופי הגנת הסייבר שפועלים בתוך הארגונים האלו".

לטענתו: "מה שקורה הוא שבדרגי קבלת ההחלטות במוסדות רפואיים יושבים באופן טבעי רופאים שבין עוד מכשיר MRI לבין מכשיר להגנת סייבר- בחירתם בדרך כלל תהיה ברורה. מבלי שאנו יודעים עדיין מה קרה במעייני הישועה ומה הרקע לאירוע- מתקפות סייבר יכולות להשבית בית חולים שלם על כל מכשיריו הרפואיים ולכן נכון לבחון שוב את סדרי העדיפויות".