"התחנכו לקבל בלי לתת": מנהל בית החולים במתקפה חריפה על הציבור החרדי

מנהל בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, פרופ' מוטי רביד, תקף בחריפות את התנהלות הציבור החרדי בזמן הקורונה: "לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 09:14 כ בתשרי התשפא

"התחנכו לקבל בלי לתת": מנהל בית החולים במתקפה חריפה על הציבור החרדי
התקהלות לא חוקית בשמחת בית השואה בחסידות תולדות אהרן בירושלים, אמש, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

מתקפה חריפה על הציבור החרדי. פרופ' מוטי רביד, מנהל בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, זועם על התנהלות הציבור החרדי בזמן הקורונה. רביד אמר הבוקר (ה') בראיון ל'כאן חדשות' כי "לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים".

על מסירות הנפש שלא להשתנות – מדוע החרדים ממשיכים להתקהל?

הוא הוסיף כי "אני לא מבין מה הקשר בין דת לבין מה שהם עושים. הם התחנכו לקבל הכל ולא לתת כלום במשך שנים". על מצב התחלואה בישראל אמר מנהל 'מעייני הישועה כי הוא כבר "לא מודאג". לדבריו, יהיה עוד גל תחלואה, אך אולי קטן מהנוכחי: "אני מקווה שהוא לא יהיה גדול מאוד אבל הוא יהיה", אמר רביד. לדבריו, "השאלה כמה אנשים הם ידביקו - זה אחד מהאירועים הפרועים ביותר שהיו במדינת ישראל".

" width="100%">

רביד, בן 82, מכהן כ-15 שנה כמנהל בית החולים הממוקם בלב בני ברק. הוא נחשב דמות מוערכת בציבור החרדי, והביקורת שלו עוררה זעם בתקשורת החרדית. העיתונאי הוותיק יוסי אליטוב, עורך העיתון 'משפחה' כתב בטוויטר כי רביד "מחרף ומגדף את החרדים בשפת רחוב כאחרון הערסים. יש דרך לבקר ולהוכיח. הסגנון האלים של רביד, רק מגביר את משבר האמון ולא מקדם אותנו לשום מקום. לא חושב שהאיש יכול להשאיר בתפקידו עוד רגע אחד".

עמיתו, עורך 'בקהילה' שלמה קוק, היה חריף יותר וכתב: "פרופ׳ רביד הוא פרזיט שחי על חשבון החרדים כבר הרבה שנים. צריך לומר את האמת: בעולם מתוקן לא נותנים לפנסיונר בן 82 לנהל בית חולים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן