מסעדת "טופולופומפו" חוזרת לפעילות: אלו הליקויים שנמצאו

משרד הבריאות אישר למסעדת "טופולופומפו" לחזור לפעילות לאחר שערך ביקורת תבראותית בעקבות דיווח על תחלואת מעיים של תשעה בני אדם, ביניהם שתי נשים בהריון שאושפזו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/23 18:25 יט באייר התשפג

מסעדת "טופולופומפו" חוזרת לפעילות: אלו הליקויים שנמצאו
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ללשכת הבריאות של מחוז תל אביב של משרד הבריאות התקבל לפני כשבוע דיווח על תחלואת מעיים של תשעה אנשים לאחר שאכלו במסעדת היוקרה "טופולופומפו" בתל אביב. בין החולים היו שתי נשים הרות אושפזו בבית החולים איכילוב לאחר שאכלו במסעדה. בתוך כך היום (ד') נערכה על ידי מחוז תל אביב של משרד הבריאות ביקורת תברואית חוזרת במסעדה. לאחר שהליקויים טופלו, ניתנה האפשרות למסעדה לחזור לפעילות.

במהלך הביקורת הקודמת שנערכה ביום ראשון האחרון, ניטלו דגימות מזון לבדיקת מעבדה ובהמשך הושמדו כל חומרי הגלם במקום. בנוסף, הבעלים החליפו יועץ בטיחות מזון ובנוסף, במהלך ימי הסגירה ביצעו פעולות מורכבות לטיפול בליקויים. מנתוני המעבדה מהדיגום ביום ראשון האחרון, התקבלה אינדיקציה לזיהום בסלט ירקות ובדג הנא. 

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"כשל בולט היה כנראה מתבטא בתלונות המוניות"

נזכיר כי ממסעדת טופולופומפו נמסר "מסעדת טופולופומפו עושה שימוש במוצרי גלם נבחרים ישראלים וגם מרחבי העולם באיכות גבוהה. אנו מאכילים על בסיס יומי רבבות לקוחות חוזרים. עם קבלת התלונה הוזמנה בדיקה/חקירה על ידי גורם מקצועי, חיצוני המנטר את פעילות המסעדה לרבות המטבח. אנו הגדלנו באופן מיידי את כמות הבדיקות הנערכות. כשל בולט או כללי היה עולה בבדיקות השוטפות והיה כנראה מתבטא בתלונות המוניות".

מסוכנת לנשים הרות

נציין כי על פי משרד הבריאות, ליסטריוזיס היא מחלה הנגרמת על ידי החיידק ליסטריה מונוציטוגנס. המחלה יכולה להופיע כדמוית שפעת ולהסתיים ללא השלכות רפואיות נוספות, אך היא עלולה להיות מסוכנת מאוד עבור מספר אוכלוסויות:

  • נשים הרות - המחלה יכולה לגרום להפלה או לידה מוקדמת (עם פגיעות קשות ביילוד) וכן עלולה לגרום להופעה של זיהום בדם או בקרומי המוח אצל הילוד סמוך ללידה.
  • בקשישים ואנשים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת - המחלה עלולה לגרום לדלקת ריאות, דלקת קרום הלב ודלקת קרום המוח.