שתי נשים הרות אושפזו בבית חולים בשל חשד להרעלה: מסעדת היוקרה נסגרה

בעקבות דיווח על תחלואת מעיים של תשעה בני אדם שאכלו במסעדת השף "טופולופומפו" בתל אביב, משרד הבריאות שלח מפקחים שלקחו דגימות והמקום נסגר | המסעדה: "כשל בולט או כללי היה עולה בבדיקות השוטפות והיה כנראה מתבטא בתלונות המוניות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/05/23 13:10 טז באייר התשפג | עודכן בתאריך 07/05/23 13:38

שתי נשים הרות אושפזו בבית חולים בשל חשד להרעלה: מסעדת היוקרה נסגרה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ללשכת הבריאות של מחוז תל אביב של משרד הבריאות הגיע ביום שישי דיווח על תחלואת מעיים של תשעה אנשים לאחר שאכלו במסעדת היוקרה טופולופומפו בתל אביב. שתי נשים הרות מאושפזות בבית החולים איכילוב לאחר שאכלו במסעדה. גורמי המקצוע פתחו בחקירה אפידמיולוגית לבירור פרטי האירוע על מנת לבדוק קשר בין המקרים.

זוהה חיידק סלמונלה אצל אחת הנשים

ממשרד הבריאות נמסר כי, מבדיקת מעבדה שנעשתה זוהה חיידק סלמונלה אצל אחת הנשים המאושפזות. מפקחים של מחלקת בריאות הסביבה של משרד הבריאות ערכו בקרה במסעדה ולקחו דגימות מזון. העסק נסגר בהסכמה עד לתיקון הליקויים. 

"כשל בולט היה כנראה מתבטא בתלונות המוניות"

ממסעדת טופולופומפו נמסר: "מסעדת טופולופומפו עושה שימוש במוצרי גלם נבחרים ישראלים וגם מרחבי העולם באיכות גבוהה. אנו מאכילים על בסיס יומי רבבות לקוחות חוזרים. עם קבלת התלונה הוזמנה בדיקה/חקירה על ידי גורם מקצועי, חיצוני המנטר את פעילות המסעדה לרבות המטבח. אנו הגדלנו באופן מיידי את כמות הבדיקות הנערכות. כשל בולט או כללי היה עולה בבדיקות השוטפות והיה כנראה מתבטא בתלונות המוניות".

מסוכנת לנשים הרות

נציין כי על פי משרד הבריאות, ליסטריוזיס היא מחלה הנגרמת על ידי החיידק ליסטריה מונוציטוגנס. המחלה יכולה להופיע כדמוית שפעת ולהסתיים ללא השלכות רפואיות נוספות, אך היא עלולה להיות מסוכנת מאוד עבור מספר אוכלוסויות:

  • נשים הרות - המחלה יכולה לגרום להפלה או לידה מוקדמת (עם פגיעות קשות ביילוד) וכן עלולה לגרום להופעה של זיהום בדם או בקרומי המוח אצל הילוד סמוך ללידה.
  • בקשישים ואנשים בעלי מערכת חיסונית מוחלשת - המחלה עלולה לגרום לדלקת ריאות, דלקת קרום הלב ודלקת קרום המוח.

חיידק מסוכן לנשים הרות | צילום: shutterstock