בעוצמה יהודית החליטו: ממשיכים עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי

חברי הרשימה, שראשה נפסל על ידי שופטי בית המשפט העליון, הצהירו כי הם דבקים בחיבור הטכני ובריצה משותפת עם איחוד מפלגות הימין: "ממשיכים עם השותפים שלנו. איתמר אחד ינענע את כל הכנסת"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 19/03/19 09:56 יב באדר ב'

בעוצמה יהודית החליטו: ממשיכים עם הבית היהודי-האיחוד הלאומי
למרות הפסילה, ממשיכים בחיבור הטכני. בן ארי ובן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

מספר ימים לאחר שבית המשפט העליון פסל את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי, ועל רקע דרישות "הפיצוי" שדרשו מהבית היהודי-האיחוד הלאומי, הודיעו הבוקר (ג') חברי עוצמה יהודית כי הם ממשיכים בחיבור עם איחוד מפלגות הימין.

"ממשיכים בעוצמה", נאמר בהודעת המפלגה לפעיליה, "מכניסים את עו"ד בן גביר- מטפלים בעריצות של בג"צ!".

בן ארי עצמו כתב כי "כשהתנועה הרפורמית וזנדברג בקשו לפסול, הם רצו למחוק את עוצמה יהודית. לא ניתן להם לנצח! הם הצליחו לפסול אותי, אבל השארנו להם את ידידי ורעי עו"ד בן גביר, שמביס פעם אחר פעם את המערכות של שונאינו, בתבונה בנחישות ובחיוך".

יכולים להמשיך לחייך. חברי איחוד מפלגות הימין

יכולים להמשיך לחייך. חברי איחוד מפלגות הימיןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בהמשך נכתב, בהודעה עליה חתמו בן ארי, בן גביר, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין: "אנחנו ממשיכים, בוודאי שממשיכים, עם השותפים שלנו באיחוד מפלגות הימין. איתמר אחד ינענע את כל הכנסת, כי יש לו דרך, יש לו תעוזה, ויש לו מנהיגות. ממשיכים בכל הכח, להביא עוד ועוד מצביעים לאותיות טב. איחוד מפלגות הימין".

אתמול, הציבו ראשי המפלגה דרישות בפני שותפיהם לחיבור הטכני, כפיצוי על כך שאחד מחברי רשימתם נפסל. בין הדרישות ניתן לציין את הבטחת מינויו של בן גביר ליו"ר ועדת חוקה ולחבר בוועדה למינוי שופטים, קידומו למקום החמישי וכן הבטחת תפקיד שר למרזל.

מאוחר יותר פנו נציגי איחוד מפלגות הימין לוועדת הבחירות המרכזית, ודרשו כי לאור ההתפתחויות האחרונות זו תאפשר להם לקדם את בן גביר למקום החמישי ולשלב במקום השמיני נציג נוסף מעוצמה יהודית. במפלגה סירבו להתייחס האם דרישותיהם התקבלו, אך גורם בכיר בה שידר אופטימיות ואמר: "אנחנו עם איחוד מפלגות הימין והכל בסדר".