איחוד מפלגות הימין פנתה לוועדת הבחירות: לקדם את בן גביר למקום החמישי

לאחר פסילתו של בן ארי , דורשים במפלגה לקדם את בן גביר במקומו "פסילה של מועמד מרשימה המורכבת ממספר מפלגות פוגעת פגיעה אנושה בייצוגה של מפלגת עוצמה יהודית בכנסת ועלולה להשפיע לרעה על תוצאת הבחירות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/03/19 16:57 יא באדר ב'

איחוד מפלגות הימין פנתה לוועדת הבחירות: לקדם את בן גביר למקום החמישי
יקודם ברשימה? איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

התשובה לפסילת בן ארי? רשימת איחוד מפלגות הימין העבירה היום (ב') בקשה דחופה ליו״ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר, לעדכן את רשימת המועמדים לכנסת, ולשבץ את עו״ד איתמר בן גביר כמספר חמש במקום מיכאל בן ארי שנפסל אמש בהחלטת בית המשפט העליון.

במכתב הבקשה, עליו חתומים יו״ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, ויו״ר האיחוד הלאומי ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, מבקשים השניים כי על אף שעבר המועד הקבוע בחוק להגשת הרשימות, יש להתחשב במצב המשפטי המורכב שנוצר בעקבות הפסיקה.

״כידוע לך, ובאופן חריג ביותר, פסל בג"ץ את מועמדותו של ד"ר מיכאל בן ארי המוצב כיום במקום החמישי ברשימה. פסילה זו של מועמד מרשימה המורכבת ממספר מפלגות פוגעת פגיעה אנושה בייצוגה של מפלגת עוצמה יהודית בכנסת ועלולה להשפיע לרעה על תוצאת הבחירות דבר שלא יעלה על הדעת". נכתב בפנייה לשופט מלצר. 

יש לציין כי הסיכויים לאישור הבקשה קלושים, כיוון שלאחר סגירת הרשימות אין אפשרות לשנות מיקום מועמדים ברשימה. וכאשר מועמד פורש (או נפסל, כפי שקרה אמש באופן תקדימי), כל המועמדים הממוקמים תחתיו מטפסים מקום אחד במעלה הרשימה.
המכתב מציין את בקשתו של מועמד הליכוד יעקב בן-סעדון, נציג מחוז השפלה, לקבל את המקום ה-19 ברשימה במקומו של פנחס עידן שפרש. ועדת הבחירות דחתה את בקשתו של בן-סעדון, והוא הגיש עתירה לבית המשפט, וההחלטה בעניין צפויה להינתן היום.


להורדת הקובץ

על פי המכתב, "הזכות לבחור ולהיבחר היא זכות יסוד חוקתית ומניעת ייצוג של חלק מהאוכלוסייה הרי היא כפגיעה הזכות יסוד זו. בשל המצב המשפטי המורכב שנוצר כתוצאה מהפסיקה, על אף שעבר המועד הקבוע בחוק להגשת הרשימות, המועד הקבוע בחוק בו ועדת הבחירות נדרשת לאשר את רשימת המועמדים שברשימה, את הכינוי ואת האותיות כנדרש בחוק טרם חלף וממילא הרשימה לא אושרה סופית. 
על כן, נבקש לתקן את רשימת המועמדים באופן שבו במקומו של ד"ר בן ארי יבוא מספר 8 שברשימה עו"ד איתמר בן גביר ובמקום 8 שברשימה יבוא מר יצחק שמעון וסרלאוף נציג עוצמה יהודית המוצב כעת במקום ה-39, בדרך זו ישמר הייצוג כפי שסוכם בין המפלגות".

עוד הדגישו השניים כי ״אין ספק כי עמידה דווקנית על הוראות החוק לעניין מועד הגשת הרשימות אינו שווה ערך לפגיעה היסודית בזכות החוקתית של להיבחר לכנסת, שכן החלטת בג"צ הפכה את החלטת וועדת הבחירות שבראשותך ולא הייתה סבירות במועד הגשת הרשימות כי ד"ר בן ארי יפסל.