בסיוע הפועל המזרחי: הסתיימה השביתה בבנק מזרחי

לראשונה מזה יותר מעשור, נחתם בין וועד העובדים להנהלת הבנק הסכם שכר שיעגן את תנאי העסקתם עד לשנת 2021. הסתדרות הפועל המזרחי: "ההסכם טוב לעובדי הבנק ולבנק עצמו. תרמנו רבות לגיבושו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/08/17 10:58 כד באב התשעז

בסיוע הפועל המזרחי: הסתיימה השביתה בבנק מזרחי
חתמו על הסכם שכר חדש, צילום: הסתדרות הפועל המזרחי

לאחר שביתה בת כשבועיים חתמו הבוקר (רביעי) הנהלת בנק מזרחי טפחות וועד העובדים על הסכם שיביא לסיום הסכסוך ושיבת העובדים לעבודה.

פריצת הדרך במשא ומתן התאפשרה לא מעט בעקבות התערבותם של מזכ"ל הפועל המזרחי בהסתדרות אבי סולימן וח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי.

לפי ההבנות שהושגו בין יו"ר ועד העובדים לנציגי הנהלת הבנק, נחתם לראשונה מזה 13 שנה הסכם שכר בבנק שיבטיח את תנאי העובדים עד לשנת 2021.

עוד הוחלט כי במהלך שנות ההסכם, ישרור בבנק "שקט תעשייתי" שאמור למנוע שביתות דומות בשנים הקרובות. יש לציין כי על רקע ענייני השכר בבנק פתחו העובדים לפני כשבועיים בשביתה כללית, במסגרתה מרבית השירותים הפרונטלים לא סופקו ללקוחות.

לאחר משא ומתן ארוך שנמשך כל הלילה, נחתם בשעה 6:30 בבוקר הסכם בין עובדי בנק מזרחי להנהלת הבנק ובכך הגיעה השביתה לסיומה.

אבי סולימן, מזכל הפועל המזרחי, יחד עם יור ועד העובדים, דני דהאן ניהלו דיונים עיקשיים עם ראשי הבנק ולאחר כ-12 שעות הגיעו הצדדים להבנות.

בהודעה המשותפת של מנכ"ל הבנק אלדד פרשר ויו"ר הוועד דניאל דהן, נמסר כי "זו בשורה משמחת לבנק, לעובדיו וללקוחותיו. ההסכם החדש ישפר משמעותית את שכרם של עובדי הבנק שלהם יש חלק מרכזי בהצלחתו לאורך כל השנים האחרונות. ההבנות שהושגו יאפשרו לבנק לעמוד ביעדיו העסקיים, להמשיך לצמוח ולשגשג ולהיערך באופן ראוי לאתגרים העתידיים של עולם הבנקאות".

בהסתדרות הפועל המזרחי אמרו כי "לאחר לילה מרתוני של ניהול מו"מ שלי עם ארגון העובדים של בנק המזרחי והנהלת הבנק, ובסיועו של ח"כ ניסן סלומיאנסקי, נחתם כעת הסכם שכר חדש לעובדי הבנק והודענו על סיום השביתה. ההסכם טוב לעובדי הבנק ולבנק עצמו. הסתדרות הפועל המזרחי תרמה רבות לגיבושו של הסכם זה".

יו"ר ועדת החוקה,ח״כ ניסן סלומינסקי, שנטל חלק במשא ומתן לסיום השביתה אמר כי הוא "שמח ששני הצדדים הבינו שבמאבק הזה אף צד אינו מרוויח. הנהלת הבנק הבינה שהנכס החשוב ביותר מבחינתה הוא העובדים, בעיקר עובדים מרוצים. ברצוני לשבח את יו"ר ועד העובדים אבי דהן ואת האיגוד המקצועי של העובדים מטעם הפועל המזרחי והעומד בראשו אבי סולימן שהשקיע מאמצים רבים לפתרון המשבר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן