בנט על ביטול ביקורו בפולין: "לא אתן להם לחמוק מאחריות"

שר החינוך הגיב על צעדה של פולין שזעמה על דברים שאמר ביטלה את ביקורו במדינה, "ממשלת פולין ביטלה את ביקורי בפולין, מפני שהזכרתי את פשעי אנשיה. לכבוד הוא לי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/18 21:42 כ בשבט התשעח

בנט על ביטול ביקורו בפולין: "לא אתן להם לחמוק מאחריות"
בנט בביקור אחר בפולין, צילום: דוברות שר החינוך

שר החינוך, נפתלי בנט, הגיב הערב (שני) לביטול ביקורו בפולין על ידי הממשלה המקומית וטען כי לדבר תהיה משמעות גדולה בהנחלת לקחי השואה וכי הוא לא יאפשר להם לחמוק מאחריות.

"דם יהודי פולין זועק מן האדמה ואף חוק לא ישתיק זאת", הוא אמר והוסיף כי "ממשלת פולין ביטלה את ביקורי בפולין, מפני שהזכרתי את פשעי אנשיה. לכבוד הוא לי".

לדבריו, "כעת, יש לדור הבא שיעור חשוב ללמוד על שואת עמנו, ואני אדאג שהם ילמדו זאת. להחלטה זו של ממשלת פולין יהיה חלק גדול בהנחלת לקחי השואה, גם אם התכוונו להשיג משהו אחר. אכן, מחנות ההשמדה בפולין הוקמו והופעלו על ידי הגרמנים, ואסור לאפשר להם לחמוק מאחריות זו".

בנט בביקור קודם במחנות ההשמדה בפולין

בנט בביקור קודם במחנות ההשמדה בפוליןצילום: דוברות שר החינוך

מוקדם יותר הערב הודיעה ממשלת פולין על ביטול ביקורו המתוכנן של בנט, בעקבות דברי הביקורת הנוקפים שאמר בישיבת הבית היהודי על חלקו של העם הפולני בשואה.

שר החינוך חזר על דבריו בישיבת הסיעה ואמר כי "פולנים רבים בכל רחבי ארצם הלשינו, הסגירו או השתתפו בעצמם ברצח כ-200,000 יהודים בשואה ואף לאחריה. רק כמה אלפי חסידי אומות עולם סיכנו את חייהם למען הצלתם. זו האמת".

לסיום הוא ציין: "נעניתי לדיאלוג המבוסס על אמת. ממשלת פולין בחרה לחמוק מאמת זו. שום חקיקת חוק לא תשנה את העבר. כשר החינוך של מדינת היהודים אעמוד זקוף כי אינני רשאי לחמול על כבודם של הנרצחים".