הזובור של פולין לשר החינוך

בממשל הפולני זעמו על דברי יו"ר הבית היהודי בישיבת סיעתו שביקש "להציב את האמת, שאף חוק לא יוכל לשנות: רבים מאוד מבני העם הפולני השתתפו ברצח יהודים בשואה". בעקבות הדברים הם הודיעו לשר על ביטול הביקור

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/18 20:54 כ בשבט התשעח

הזובור של פולין לשר החינוך
נענש על דבריו בישיבת הסיעה?, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ממשלת פולין זעמה על דברי הביקורת שהשמיע כלפיה שר החינוך נפתלי בנט והערב (שני) היא הודיעה לו על ביטול ביקורו בעוד יומיים.

ביקורו של השר תוכנן להתחיל בעוד יומיים, במסגרתו הוא היה אמור להיפגש עם סגן ראש ממשלת פולין וכן לשוחח עם סטודנטים פולנים.

הרקע לנסיעה הוא העברת "החוק הפולני" שיטיל עונש מאסר בן 3 שנים על מי שיציין כי העם הפולני אשם בפשעי השואה. עם זאת, בממשל המקומי הודיעו לשר בנט על ביטול הביקור. "לא יהיה שום ביקור כזה בפולין", אמרה דוברת ממשלת פולין, יוהנה קופצ'ינסקה, ככל הנראה בעקבות דבריו של שר החינוך מוקדם יותר היום בישיבת סיעת הבית היהודי.

"בעקבות העברת החוק בפרלמנט הפולני בשבוע שעבר", הוא אמר, "אסע ביום רביעי לביקור בפולין, אפגוש שם את סגן ראש הממשלה הפולני ואשא נאום מיוחד בפני סטודנטים פולנים, דור העתיד במדינה. המסר לפולנים חד וברור: העבר אינו ניתן לשכתוב, את העתיד נכתוב יחד".

עוד הוא אמר בנחרצות: "מטרתי לעמוד על אדמת פולין ולהציב את האמת, שאף חוק לא יוכל לשנות: רבים מאוד מבני העם הפולני השתתפו ברצח יהודים בשואה, או הסגירו יהודים לידי הגרמנים". לדבריו, "נכון שהיו אלפי פולנים חסידי אומות שסיכנו את חייהם על מנת להציל יהודים, אך הם היו המיעוט. בעם הפולני רבים הרבה יותר, בחרו להצטרף לרצח יהודים, או לסייע בכך כולל הרצח של בני משפחתי שלי".

לסיום הוא הדגיש כי "אסור לנו להרכין ראש ואסור לנו לשכוח. אני נוסע לומר את האמת במקום בו התרחשה האמת".