בנט נגד ביטול מתווה הכותל: אם הייתי בישיבת הממשלה הייתי נמנע או מתנגד

בראיון לירון לונדון דיבר שר החינוך על מתווה הכותל, הבניה בקלקיליה ועל נושאי חינוך שונים. מספר שעות לאחר מכן תקף את ערוץ 10 וטען כי הוא מעביר את צופיו שטיפת מוח

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/06/17 07:25 ב בתמוז התשעז

בנט נגד ביטול מתווה הכותל: אם הייתי בישיבת הממשלה הייתי נמנע או מתנגד
השר בנט ברחבת הכותל, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר החינוך נפתלי בנט לא אהב את החלטת הממשלה לבטל את מתווה הכותל. בראיון שהעניק אמש (ראשון) לירון לונדון בערוץ 10, הוא הסביר את דעתו בנושא זה ובנושאים נוספים ולאחר מכן התפנה לתקוף את הערוץ על כך שלדעתו יצר במכוון, ובלי קשר לדברים שאמר, רושם מוטעה לצופים.

בתכנית דיברו על ביטול מתווה הכותל על ידי הממשלה וכשפנה לונדון אל בנט ושאל מה הצביע בישיבת הממשלה, ענה שר החינוך: "לא הייתי. הנושא הזה לא היה אמור בכלל לא לעלות". בהמשך הוא הזכיר את חלקו בפשרת הכותל שבוטלה ואת דעתו על ההחלטה, "אני רק אזכיר לכולם שאת פשרת הכותל המקורית אני יזמתי לפני 4 שנים. אני בעד פשרת הכותל ואני מצר על כך שויתרו על אותה פשרה".

כשנשאל מה היה מצביע במידה והיה נוכח בישיבת הממשלה הוא ענה: "אני מניח שהייתי נמנע או שהייתי מתנגד". עם זאת הוא הציין כי לדעתו לא מדובר בהחלטה כל כך גורלית, "זה לא אסון כל הדורות. מי שרוצה להתפלל היום בכותל יש את עזרת הגברים, את עזרת הנשים ואת הרחבה הדרומית".

בהמשך הראיון דיבר בנט על הרחבת העיר קלקיליה והצהיר כי יפעל לביטול ההחלטה: "נוביל את הממשלה לעצירת הרחבת קלקיליה". לאחר נושא זה, שוחחו לונדון ושר החינוך על נושאי חינוך שונים כמו, הישגי התלמידים במקצועות מתמטיקה ומדעים, לימודי היהדות במערכת החינוך ועוד.

בנט בזמן הראיון בערוץ 10

בנט בזמן הראיון בערוץ 10צילום: צילום מסך

מספר שעות לאחר ההופעה באולפן, תקף השר בנט את קברניטי הערוץ וטען כי הם עייותו את הופעתו ואת המסרים שהעביר בצורה מאוד ויזואלית.

"ערוץ 10, תתביישו", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו, "חברים, תכירו טכניקת שטיפת מוח בתת-מודע:  ״מיסגור״--framing" ואז הוא סיפר את שאירע מבחינתו, "לאחר שנה של אינספור הפצרות נעניתי להגיע לראיון בתכנית ״לונדון״. עכשיו תסתכלו על הכיתוב: 'משנה חינוכית: קוד אתי באקדמיה והדתה בביה"ס'. ובתמונת הרקע: 'הדתה', 'קוד אתי', 'דתי'...כמובן שכשהייתי באולפן לא יכולתי לראות זאת.  לא היה לי מושג על התרגיל המכוער".

לדבריו, "בראיון עצמו הקוד האתי כלל לא עלה (!) ו80% מהזמן דיברנו על המהפיכה במתמטיקה ומדעים. לא הדתה ולא שמדתה. אבל הצופה הממוצע יוצא תחת רושם של הדתה/קוד אתי".

בהמשך הוא ציין כי, "זה אותו ערוץ 10 שהמציא ״ספר הדתה״ מגעיל שאושר בתקופת יולי תמיר ושיקר ואמר שזה בתקופתי. זה אותו ערוץ שרק אמש פימפם מסכת שקרית על 'הדתה'. (תכניסו לכם לראש כבר--אני לא רוצה להחזיר אף ילד בתשובה או ״להדת״ אותו וכל הקשקושים שלכם)". 


בנט הוסיף וטען כי "חלק מהתקשורת החליטה שאני חשוך, עושה הדתה, מחזיר בתשובה, נבער וכל דבר נורא, וללא קשר למציאות ידביקו לי את זה. מהפיכה במתמטיקה? לא מעניין. הדתה. צמצום גודל כיתות? פיהוק. הדתה. סייעת שנייה ב4600 גני ילדים? הדתה-שמדתה". 

"אבל יודעים מה ערוץ 10?", הוא סיים את הפוסט בשאלה שעליה מייד ענה, "נגמר. יש דבר שנקרא פייסבוק וציבור. יותר לא נאפשר לכם לייצר פייק ניוז בשקט. כשתשקרו, נחשוף אתכם כאן...ערוץ 10, תתביישו לכם. שוב".

https://www.facebook.com/NaftaliBennett/?fref=ts