בנט מייצג הכי טוב את הציבור הדתי לאומי, 90% בעד מפלגה מגזרית

בסקר שנערך בקרב צעירי המגזר הדתי לאומי עבור "מקור ראשון" זכה שר החינוך לתמיכה גורפת עם 45%. ח"כ סמוטריץ' הגיע שני עם 18%. הפוליטיקאי הכי טוב בעיניהם הוא רה"מ נתניהו, השרה שקד אחריו

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/18 13:55 ד בסיון התשעח

בנט מייצג הכי טוב את הציבור הדתי לאומי, 90% בעד מפלגה מגזרית
השר בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

השר נפתלי בנט מייצג הכי טוב את הציבור הדתי לאומי, כך קובע סקר שנערך בקרב צעירי המגזר. הסקר, שנערך על ידי מכון "הגל החדש" ופורסם היום (ו') במוסף מדד המותגים של עיתון "מקור ראשון", קובע עוד כי רוב מוחץ של הצעירים מעוניינים בקיומה של מפלגה מגזרית.

בתשובה לשאלה "מי מייצג הכי טוב את האינטרסים של המגזר כיום?" זכה השר בנט במרבית קולות הנשאלים עם 45%. ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיע למקום  השני עם 18%, השרה איילת שקד זכתה ל-6%, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל 5%, הבית היהודי 3% והשר אורי אריאל 3%. מבין הנשאלים, 14% ענו שאף אחד מהאישים המוזכרים או שאינם יודעים.

סגן השר אלי בן דהן, סגנית השר ציפי חוטובלי, חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, ח"כ מוטי יוגב, ח"כ אורן חזן, ח"כ יהודה גליק, ח"כ שולי מועלם, חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, השר אריה דרעי, האיחוד הלאומי, ש"ס ורבני המגזר קיבלו כל אחד מהם 1%.

בתשובה לשאלה "האם יש כיום צורך במפלגה שתייצג את המגזר?" ענו 90% מהנשאלים בחיוב, לעומת 10% שנו בשלילה. 81% אמרו כי גם בעתיד יהיה צורך במפלגה מגזרית, לעומת 19% שהשיבו בשלילה.

35% אמרו כי נתניהו הוא הפוליטיקאי הכי טוב בעיניהם כיום, שקד הגיעה למקום השני עם 18%, בנט שלישי עם 15%, סמוטריץ' עם 8%, חזן עם 3%, השרה מירי רגב והשר משה כחלון עם 2% כל אחד. 11% אמרו שאינם יודעים או שאף אחד מהם.

בתשובה לשאלה "לו הבחירות היו מתקיימות היום לאיזו מפלגה היית מצביע?", זכתה מפלגת הבית היהודי ב-44%. הליכוד ב-25%, יחד של אלי ישי 8%, ש"ס 5%. יש עתיד, אורלי לוי, יהדות התורה והמחנה הציוני קיבלו 1% כל אחד.

50% מהנשאלים אמרו כי הם חושבים שיהיה ראש ממשלה דתי, 21% השיבו כי הם חושבים שלא, 19% השיבו כי הם בטוחים שכן. 7% השיבו כי אינם יודעים, ו- 3% השיבו כי הם בטוחים שלא.