בנט מאשים: "מנהיגי המערב מתמקדים בבעיות טקטיות במקום באיומים אסטרטגים"

יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט טען במאמר שפורסם בעיתון Wall Street Journal, שבעולם ישנה התעלמות מכך ש-"מאז המהפכה האסלאמית, מטרתה של איראן היא ייצוא של המהפכה לכל מקום בעולם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/08/17 12:41 טז באב התשעז

בנט מאשים: "מנהיגי המערב מתמקדים בבעיות טקטיות במקום באיומים אסטרטגים"
השר נפתלי בנט, צילום: הדס פרוש פלאש 90

מדינות המערב מקריבות את עתידן עבור שקט זמני בהווה, כך טען הבוקר (שני) שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-בטחוני נפתלי בנט, שמאמר שפורסם בעיתון ה-Wall Street Journal.

לדברי יו"ר הבית היהודי, העולם מתמקד יותר מידי באיומים נקודתיים ומתעלם מסיכונים שעלולים לסכן את העתיד, "בעוד הם נלחמים בדעאש שהוא בעיה טקטית, מאמציהם עלולים להוביל ליצירת אימפריה איראנית רדיקלית מטהרן ועד הים התיכון, שהיא איום אסטרטגי".

בהמשך כתב בנט כי "מאז המהפכה האסלאמית, מטרתה של איראן היא ייצוא של המהפכה לכל מקום בעולם, אם צריך אז בכוח הזרוע. בנוסף למימון פעילות טרור והעצמת ארגוני טרור ברחבי העולם, אנו עדים להתפתחות נוספת באסטרטגיה האיראנית, הפעם בחסות המלחמה המתמשכת בסוריה".

שר החינוך גם הוסיף כי "רכיב חשוב באסטרטגיה של טהרן הוא לשלוט במסדרון היבשתי בין איראן לים התיכון. תחת החסות של מלחמת האזרחים העקובה מדם בסוריה, חיזבאללה עוזר לבנות כביש מהיר זה. המהלך מסכן את כל העולם המערבי".

לשיטתו, "שליטה במסדרון הזה תחבר את איראן בצורה ישירה לבנות חסותה בסוריה ובאיראן, ותאפשר לה להעביר במהירות ובזול אמצעי לחימה מתקדמים. הפרוזדור יאפשר לאיראן לבנות נוכחות צבאית בים התיכון, ויכניס שטחים נרחבים של אירופה לטווח של חיל האוויר, והטילים לטווח בינוני של איראן. איראן גם תוכל לבנות מפעלים לייצור אמצעי לחימה מחוץ לגבולותיה".

"במשחק השח הסורי", טען חבר הקבינט מדיני-בטחוני כנגד מדינות העולם, "מנהיגי המערב כל כך ממוקדים בפרש התוקף את חיילי הרגלים שלהם, שהם לא רואים את המלכה המתמרנת אותם לקראת תבוסה. הטעות שבזיהוי דאע"ש כאיום הגדול ביותר אפשר לאיראן לקדם את הכלים שלה ולשפר עמדות. הסכם הגרעין משנת 2015 מדגים את הסבלנות האיראנית, כשהיא מאיטה באופן זמני את ההכנות של המדינה להשגת נשק גרעיני אך לא מונעת זאת מהם בטווח הארוך".

בנט ציין כי הוא מייחס חשיבות רבה להסכם האש שהושג בסוריה, אך לא מהזווית שרובם מתכוונים, "אני ואחרים מודאגים מהפסקת האש שהושגה בדרום סוריה בתיווך אמריקאי, רוסי וירדני בחודש שעבר. הנוכחות של כוחות ארה"ב ובנות בריתה בצפון הכריחה את איראן לפנות דרומה – הפסקת הלחימה הזמנית באזור רק מעניקה לאיראן עוד שטח בניסיונה לבנות כביש מהיר לחוף".

לסיום הוא הדגיש כי "יש מספר דרכים אפשריות לפעול נגד איראן. אבל העולם החופשי – בהובלת ארה"ב – עדיין לא עשה את הצעד הראשון והחשוב ביותר: הצהרה באופן גלוי שהעולם החופשי לא יאפשר אימפריה איראנית בין המפרץ הפרסי לים התיכון".