בנט: "לא מצאתי סימוכין בצה"ל למידע של ליברמן על הירי מסוריה"

שר החינוך טען כי הוא לא הצליח לאשש את טענתו של שר הביטחון, לפיה הירי על ישראל היה בהוראת נסראללה. על נאומו של הנשיא בכנסת הוא אמר: "חלק מהדברים נכונים. מנגד יש דברים שאני לא מסכים". על ביקורתו של סמוטריץ' על קמפיין ההטרדות המיניות: "לא מסכים עם הציוץ אבל הוא לגיטימי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/10/17 10:06 ד בחשון התשעח

בנט: "לא מצאתי סימוכין בצה"ל למידע של ליברמן על הירי מסוריה"
אפשר לעצור. ליברמן בנט ושקד, צילום: Hadas Parush/Flash 90

שר החינוך נפתלי בנט התייחס הבוקר (שלישי) למספר נושאים שעל הסדר היום, וביניהם התנהלותו של שר הביטחון ליברמן, נאומו של נשיא המדינה והביקורת שהשמיע ח"כ סמוטריץ' על קמפיין METOO.

י"ר הבית היהודי תקף בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן מכאן רשת ב' את ליברמן על הדברים שאמר בישיבת סיעתו, לפיהם הירי מכיוון סוריה לישראל נעשה על ידי חיזבאללה וללא ידיעת סוריה, "שמעתי פעם ראשונה משר הביטחון בישיבת הסיעה שלו. לא הכרתי את הדיווח וגם שאלתי את גורמי הביטחון שלא הכירו. לא פניתי רק לצה"ל ולא מצאתי סימוכין למידע הזה".

בנט הוסיף כי "עדיף שנעשה מעשים ונדבר פחות. אנחנו בתקופה רגישה מול סוריה וחיזבאללה. אנחנו נברר איך נולדה סיטואציה כזאת. ננסה להבין דברים שקשורים במקורות ומי יודע מה. מה חיזבאללה אמר למי לא צריך להיות נידון בתקשורת".

על נאומו של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בפתח מושב חורף של הכנסת הוא אמר כי "הנשיא ריבלין נאם נאום נוקב ולא שגרתי כמו שאנחנו רגילים. הוא בחר ליטול עמדה. חלק מהדברים נכונים כמו העובדה שבעשרים השנים האחרונות בוצע הפיכה שיפוטית ופעלו בצורה לא לגיטימית במרחב של המחוקק. מנגד יש דברים שאני לא מסכים. אני זוכר גם את עזר וייצמן ויצחק נבון לכל אחד היו אמירות שנכנסו למרחב הפוליטי. זה נושא לא מוגדר וזה טוב זה חלק מהדיאלוג הדמוקרטי וזה מאוד יפה".

ברקת בנט וריבלין

ברקת בנט וריבליןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בנוגע לחוק הצרפתי, שבמסגרתו לא יוכלו לחקור ראש ממשלה מכהן, הוא הודה כי "הדעות חלוקות לגבי החוק הצרפתי בסיעה. יש פחות עוד יותר רוב בסיעה נגד החוק. אנשים אומרים שבקונטסט הנוכחי זה מאוד בעייתי על רקע חקירות קיימות. מצד שני נאמרו דברים שמדברים אלי שבזוטי דברים לא ראוי להפריע לעבודתו של ראש ממשלה. אגב בשביל זה יש חוק חסינות בישראל. אנחנו במהלך השבוע נתגבש עמדה בעניין". 

"ברמה העקרונית", הוא הוסיף, "אני מאמין בצורך שנבחרי הציבור יוכלו לפעול בלי חשש שייענשו כמו שאכן קרא ליעקב נאמן ורפול בזמנו שיורטו על ידי מערכת משפט בזמנו שהייתה לא הגונה ובסוף התברר שלא היה כלום. יעקב נאמן הודח בגלל חקירת שווא. אני רואה הגיון אבל הבעיה העיקרית היא ההקשר המאוד פרסונלי. אני עדיין שוקל את הנושא. יש דברים מורכבים ואנחנו מנסים למצוא נוסחה שתייצג את הצורך שאני רואה בו בלי חסינות פרסונלית". 

בנושא היוזמה לקציבת כהונתו של ראש ממשלה לשתי קדנציות, שבעבר הוא והשרה שקד התבטאו בעדה, הוא סייג ואמר כי "היה רוב מוחץ בסיעה נגד קציבת כהונות. אומרים שבמשטר שיש כוח בידי הנשיא כמו בארצות הברית לכן צריך לקצוב אבל בישראל כל הזמן יש תן וקח ובלמים ואיזונים בתוך הכנסת ולכן המנהיג יותר חלש. נטייתי הראשונית הייתה בעד אבל שמעתי טיעונים חזקים". 

שר החינוך גם התייחס לביקורת שהשמיע ח"כ בצלאל סמוטריץ' נגד קמפיין ההטרדות המיניות ואמר: "שוחחתי עם סמוטריץ'. לא מסכים עם הציוץ אבל הוא לגיטימי. יש הרגשה באוויר שאם אומרים משהו זה לא לגיטימי. נדמה לי שאפילו הצלחתי לשכנע אותו. למוטרדת הבאה זה מכניס לראש שהיא עוברת הטרדה והיא מבינה ויכולה להתלונן. גם למטריד הוא יוצר הטרדה מסוימת והתועלת גדולה מהנזק ואני חושב שאפילו הצלחתי לשכנע מהותית את בצלאל בעניין".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן