בן גביר: "סותמים לרב אליהו את הפה"

עו"ד איתמר בן גביר יוצא להגנתו של הרב שמואל אליהו, שנפגש עם תלמידי ישיבת 'פרי הארץ', שנעצרו בחדש למעורבות ברצח פלסטינית. "אשרינו שזכינו לגדולי דור שזועקים על העוול, הרב אליהו אומר את האמת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/19 12:43 יז בשבט התשעט

בן גביר: "סותמים לרב אליהו את הפה"
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עו"ד איתמר בן גביר מותח ביקורת חריפה על מבקרי הרב שמואל אליהו שנפגש עם תלמידי ישיבת פרי הארץ. לדברי עו"ד בן גביר, שייצג את אחד העצורים בפרשה: "אשרינו שזכינו לגדולי דור שזועקים על העוול, הרב אליהו אומר את האמת והתופעות של אכיפה בררנית ואפליה פסולה נגד נערי הגבעות הן תופעות שאני נתקל בהן מידי יום בתפקידי כעורך דין".

לדברי עורך הדין: "היום זה כבר גלוי כי בשב"כ יש שתי מערכות דינים האחת באשר לערבים והאחת באשר ליהודים: כאשר ערבים מציירים גרפיטי, פוגעים ברכוש ואף מעורבים בפעילות של הצתות נגד רכוש יהודי השב"כ מעביר את התיקים לטיפול משטרתי בטענה כי המדובר באירועים אינם  מהווים פעולות טרור וכי השב"כ עסוק בדברים חשובים יותר, אולם כאשר מדובר ביהודים, מרבים בשב"כ לערוך חקירות בנושאים אלה ואף טוענים בבתי המשפט כי מדובר בפיגוע גרפיטי, פיגוע הצתה ופיגוע פנצ'רים- העגה הזאת מוכיחה לא רק שגורמים בשב"כ איבדו את הכיוון, אלא שלצערנו יש אפליה פסולה ובתי המשפט לא מונעים אותה".

(שיעורו של הרב שמואל אליהו)

בן גביר הוסיף: "את האמת לא ניתן להסתיר ואכן כאשר ערבים זורקים אבנים שירות הביטחון הכללי לרוב לא מעורב בטח לא ברמת הקמת צוותי חקירה מיוחדים. לצערנו גם האמצעים שמתנהגים כלפי יהודים קשים הרבה יותר מאשר האמצעים כלפי הנחקרים הערבים וזוועת עכו מוכיחה את הדברים".

בסיום דבריו אומר בן גביר: "אנשי השמאל שטוענים נגד דבריו של הרב אליהו היום הם צבועים ומתחסדים. אם זה היו ערבים במקום נערי גבעות השמאלנים היו מצטרפים לביקורת של הרב, אלא שכאשר מדובר ביהודים אין להם שום בעיה שתהיה השתוללות וכאשר גדול דור במדינת ישראל זועק על האפליה הם מבקשים לסתום לו את הפה"