בימין החדש הודפים את הביקורת: "שקד תשלים את המהפכה המשפטית אם הליכוד לא ייבהל"

במפלגתה של שרת המשפטים יצאו להגנתה לאחר שהשר לוין תקף את תכניתה לשינוי מערכת המשפט: "לאחר 40 שנות שלטון ליכוד, בהם בג"צ הפך לאימפריה, הגיעה איילת שקד אחת, והחזירה את המשילות לממשלה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 18/03/19 16:56 יא באדר ב'

בימין החדש הודפים את הביקורת: "שקד תשלים את המהפכה המשפטית אם הליכוד לא ייבהל"
לא אהבה את הביקורת. שקד, אוחנה ולוין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בימין החדש תקפו הערב (ב') את השר לוין בתגובה לזלזול שהפגין ביחס לתכנית השינויים עליה הצהירה שרת המשפטים שקד.

"לאחר 40 שנות שלטון ליכוד בהם בג"צ הפך לאימפריה, הגיעה איילת שקד אחת, והחזירה את המשילות לממשלה", נאמר בהודעת המפלגה, "איילת שקד תשלים תוך 4 שנים את המהפכה המשפטית 2.0, אם שרי הליכוד לא ייבהלו שוב ויפריעו לה".

מוקדם יותר התייחס השר לוין לדברים שהציגה חברתו לממשלה, וביניהם ביטול הועדה למינוי שופטים והעברת פסקת ההתגברות. "תכנית שקד למהפכה משפטית", אמר, "נראית יותר כמו התכנית למעבר אחוז החסימה".

השתמשו במקל. שקד ולוין

מתעמתים. שקד ולויןצילום: Hadas Parush/Flash 90

בתוך כך, תקפו היום במפלגות המרכז והשמאל את יוזמת שקד לבצע שינויים גדולים במערכת המשפט. "איילת שקד עשתה לוועדה למינוי שופטים מה שעשתה לבית היהודי: באה, השתמשה, זרקה ונטשה", אמרה יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג והוסיפה כי "אחרי שהשחיתה את הוועדה למינוי שופטים בדיל המושחת עם אפי נווה, עכשיו היא רוצה לבטל אותה".

יו"ר גשר, ח"כ אורלי לוי אבקסיס, אמרה כי "שרת המשפטים רוצה לערער את הדמוקרטיה ואת עיקרון הפרדת הרשויות. היא וחבריה רוצים פה שלטון עריצות בצלמם ובדמותם. חייבים לעצור את המדרון החלקלק הזה, בו אנחנו נותנים ציונים לשופטים שלנו".

הקמפיין השנוי במחלוקת

הקמפיין השנוי במחלוקתצילום: מירי שמעונוביץ

מלבד היוזמה של שרת המשפטים, גם הקמפיין החדש מבית מפלגתם של שקד ובנט עמד על המוקד, לאחר שהתנועה לאיכות השלטון פנתה אליהם בדרישה שיסירו את המשפט: "שקד תנצח על בג"ץ, בנט ינצח את החמאס'".

במכתב ששיגרה התנועה לשניים היא הזהירה כי במידה והקמפיין לא יוסר, ישקלו נגדם צעדים משפטיים: "הקמפיין נשען כולו על הסתה חמורה נגד בית המשפט העליון, ובמסגרת הסתה זו נחצו באופן בוטה קווים אדומים"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן