השר לוין מלגלג על יוזמת שקד: "נראית כמו התכנית למעבר אחוז החסימה"

שר התיירות תקף את שר המשפטים, שהציגה את יעדיה לקדנציה הבאה עבור מערכת המשפט, ואמר כי "4 שנים אנחנו שומעים על מהפכה כשבפועל אנו נמצאים במציאות הגרועה ביותר שהיינו בה אי פעם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/19 15:34 יא באדר ב'

השר לוין מלגלג על יוזמת שקד: "נראית כמו התכנית למעבר אחוז החסימה"
לא מתרשם מהמפכה של שקד. השר לוין, צילום: ללא

שר התיירות, יריב לוין מהליכוד, תקף היום (ב') באירוע של בורסת היהלומים הישראלית, את שרת המשפטים וטען כי תכניתה החדשה אין בשורה של ממש מלבד רצון לצלוח את הבחירות בשלום.

"תכנית שקד למהפכה משפטית נראית יותר כמו התכנית למעבר אחוז החסימה", עקץ לוין את איילת שקד בשיחה עם העיתונאית עמליה דואק בכנס שעסק נושא המדיניות הכלכלית של ישראל 

שר התיירות הוסיף כי: "ארבע שנים אנחנו שומעים על כך שאנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה כשבפועל אנו נמצאים במציאות הגרועה ביותר שהיינו בה אי פעם. אחרי ארבע שנים בהן בג"צ עושה ככל העולה על רוחו ועכשיו גם פוסל מועמדים ומאפשר לתומכי טרור לשבת בכנסת, הדברים לצערי, נמדדים במבחן התוצאה ולא במבחן ההצהרות".

השרה שקד

השרה שקדצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לדבריו, "אי אפשר לשנות את המערכת במינוי כזה או אחר. צריך שינוי יסודי בכל השיטה. שינוי גדול ומשמעותי גם בשיטת המינויים, גם בהורדת גיל הפרישה של השופטים וגם במתיחת קו ברור בין הרשויות".

מוקדם יותר פרסמה שרת המשפטים את תכניתה לשינוי מערכת המשפט, שתכלול בין היתר את ביטול הוועדה למינוי שופטי עליון, השלמת חקיקת חוק היועמ"שים, והעברת פסקת ההתגבות. "ביהמ"ש העליון", היא אמרה, "הפך לשחקן פוליטי רב עוצמה, הייעוץ המשפטי לממשלה הפך כלי לסיכול מדיניות, הבחירות הפכו כמעט לחסרי משמעות, את העם החליף 'הציבור הנאור', בג"ץ התנהל בשיטת 'חבר מביא חבר', 40 שנה הימין לא נקף אצבע מול ההפיכה, שברנו את המונופול המחשבתי של בג"ץ, המהפכה הדמוקרטית נמצאת באמצע הדרך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן