מוטי יוגב דורש: "למגן את יישובי הצפון"

חבר ועדת חוץ וביטחון מצטרף לדרישת ראשי רשויות מהצפון, לקדם את התכנית למיגון היישובים בצפון הארץ: "זו אחריותנו הראשונית, להגן על תושבי הצפון והדרום כאחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/19 18:20 ב באלול התשעט

מוטי יוגב דורש: "למגן את יישובי הצפון"
מוטי יוגב, צילום: פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב (ימינה), חבר ועדת חוץ וביטחון, מצטרף לדרישת ראשי הרשויות בצפון להפעיל את התכנית למיגון היישובים בצפון הארץ, כפי שקיימת מערכת כיפת ברזל בדרום. לדברי יוגב, "מיגון יישובי צפון, זו משימה חיונית בעדיפות עליונה". הדרישה הגיעה בעקבות ההסלמה בימים האחרונים בגבול לבנון.

יוגב הוסיף כי "משימה שקידמנו בוועדת החוץ והביטחון ואף אושרה בממשלה, אך לא בוצעה כראוי. כמות הרקטות, הטילים ופצצות המרגמה שבידי החיזבאללה, מחייבים להוציא אל הפועל את תכנית המיגון במיידית.
זו אחריותנו הראשונית, להגן על תושבי הצפון והדרום כאחד". כתב יוגב.

הבוקר (ב') התכנסו במושב אביבים שבגבול לבנון חברי הפורום של יישובי קו העימות, ודרשו מהממשלה לאשר את התכנית, שעלותה 5 מיליארד ש"ח, שהוצגה כבר לפני כשנה וחצי ומאז הוקפאה בפועל. 

ראש מועצת מרום הגליל, עמית סופר, אמר במפגש: "צריך לזכור שאתמול האירוע היה בזירה הצבאית. לו זה היה בזירה האזרחית, אנחנו יודעים מה היה קורה. תוכנית המיגון שגובשה היא תוכנית מצילת חיים, והגיע הזמן ליישם אותה באופן מיידי"