נתניהו מתייחס לאירועים בצפון: נסראללה ידע למה הוא מתחבא

ראש הממשלה ושר הביטחון התייחס להסלמה בגבול הצפון, ואמר כי נסראללה מתחבא מסיבות טובות: "האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר. נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 02/09/19 17:18 ב באלול התשעט

נתניהו מתייחס לאירועים בצפון: נסראללה ידע למה הוא מתחבא
ראש הממשלה נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, התייחס אחר הצהריים (ב') להסלמה בגבול הצפון בימים האחרונים, ולחילופי האש אמש עם חיזבאללה בגבול. 

לדברי נתניהו, "פעלנו אתמול בנחישות ובאחריות. שמרנו על ביטחון אזרחינו וגם על שלום חיילינו". 

ראש הממשלה הוסיף: "האיש בבונקר בביירות יודע בדיוק למה הוא בבונקר. אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור על ביטחון ישראל - בים, ביבשה ובאוויר, ואנחנו גם נמשיך לפעול נגד האיום של הטילים המדוייקים".

בתוך כך, גורם ביטחוני בכיר אומר היום כי ישראל פעלה בתוך 24 שעות בשלוש חזיתות שונות: "בימים האחרונים היינו מותקפים בכמה זירות. היינו בהתקפה בו-זמנית גם בסוריה ובעוד זירות". עוד הוסיף הגורם כי "הייתה גם התפתחות מסוימת בלבנון (הכוונה להתרסקות הרחפנים והתקיפה במפעל הטילים המדויקים של חיזבאללה, שיוחסו לישראל, י.ק), שעל פי פרסומים זרים מיוחסת לישראל. היה צריך לפעול בתוך 24 שעות בכמה זירות, ותכננו מה נעשה".  

עוד אמר הגורם הביטחוני הבכיר: "פעלנו בדיוק מרבי בכמה זירות כפי שתכננו, כולל תגובות אפשריות של האויב. אנחנו ערוכים למלחמה אבל לא זקוקים לה, האירוע שניהלנו בלבנון הוכיח את עצמו".

הגורם התייחס גם לפרוייקט דיוק הטילים, ואמר כי "אם נסראללה ימשיך בפרויקט הוא לא יודע מה מחכה לו". לגבי הלחימה אמש בצפון אמר: "השגנו את היעדים שלנו. לכן לא היה צורך להמשיך. אם נסראללה רוצה להמשיך - אנחנו ערוכים".