שקט מתוח בצפון: על פי הערכות ירי הנ"ט-נקמה על התקיפה בסוריה

לאחר העימותים בגבול הצפון, צה"ל הורה לתושבים לחזור לשגרה מלאה אולם הכוננות והדריכות בגזרה נשמרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/19 08:40 ב באלול התשעט

שקט מתוח בצפון: על פי הערכות ירי הנ"ט-נקמה על התקיפה בסוריה
צילום: דובר צה"ל

צה"ל שומר הבוקר (ב') על רמת דריכות גבוהה במרחב האווירי, בים וביבשה מחשש לתגובת ארגון חיזבאללה. עם זאת, הנחיות ההתנגוננות הוסרו ותושבי הצפון שבו לשגרה.

על פי הערכות ירי הנ"ט לעבר ישראל אתמול  לא היה על מתקפת הרחפנים בדאחייה שבביירות, אלא על תקיפת מרכז חיזבאללה בסוריה" - שם נהרגו שניים מאנשי הארגון.  זאת, בהמשך לדיווחים שפורסמו מוקדם יותר בעיתון "א-שרק אל-אווסט".

אתמול, (א') לאחר שיגור טילי הנ"ט בידי מחבלי חיזבאללה והאש הארטילרית שהמטיר צה"ל על אזור מארון א-ראס בדרום לבנון, התברר כי פינוי ה"פצועים" מהאירוע לבית החולים רמב"ם היה תרגיל הונאה ולוחמה פסיכולוגית שתוכנן מראש. החיילים נצבעו בצבעי דם ואף נחבשו, הם הורדו מהמסוק באלונקה במראה דרמטי השמור למלחמות ולמבצעים צבאיים. לאחר שהושגה רגיעה בגזרת הצפון, שוחררו החיילים מבית החולים.

בהודעה הראשונית לאחר מתקפת הנ"ט של חיזבאללה טען צה"ל כי "יש כמה פגיעות", ובמשך שעה ארוכה לא פרסם הבהרה בעניין אף שברור היה שאין נפגעים. רשתות התקשורת של חיזבאללה דיווחו על ה"הישג" - חיילים שנפצעו ואף נהרגו באירוע. מנגד התגאו בצה"ל בכך שאיש לא נפגע.

צה"ל נערך מבעוד מועד לירי של חיזבאללה לעבר רכב צבאי וגם פינוי החיילים תוכנן מראש. מרגע שחיזבאללה פתח באש, החליטו בצה"ל לשמור על עמימות. התמונה נראתה דרמטית למדי: ירי של עשרות פגזי ארטילריה, ירי ממסוק קרב, ושמירה על עמימות לגבי נפגעים.