מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השב"כ חשף הפרופיל הזה מוכר לכם? זה איש חמאס שהשתמש בישראלים - והוא לא היחיד

שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל חושפים איך ניסה חמאס להפעיל ברשת ישראלים, לטובת ביצוע משימות בתוך ישראל. במסמכים שנמצאו בעזה נחשף מידע על קשרים שקיימו פעילי החמאס מרצועת עזה עם יהודים תושבי אזור ירושלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/24 15:18 כא בשבט התשפד

הפרופיל הזה מוכר לכם? זה איש חמאס שהשתמש בישראלים - והוא לא היחיד
אחד הפרופילים שנחשפו, צילום: דוברות השב"כ

בשבועות האחרונים ניהלו השב"כ, צה"ל והמשטרה, מאמץ מודיעיני שהוביל לחשיפת תופעה שהחלה לפני המלחמה, במסגרתה פעילי חמאס מרצועת עזה ניצלו יהודים אזרחי ישראל ללא ידיעתם, על מנת להעביר משלוחים. מטרת הפעילות הייתה הכשרתם של אותם ישראלים לסייע בלי ידיעתם בהעברת חומר נפץ או אמצעי לחימה לטובת מימוש פיגועים נגד מטרות איכות בישראל.

הפעילות בוצעה על ידי פעילי גוף של חמאס בשם "מטה הגדה" ברצועת עזה המובל ומורכב ברובו על ידי מגורשי עסקת שליט שמוצאם באיו"ש. מחלקה זו, לפי השב"כ אמונה על אכוונת פיגועי טרור כנגד ישראלים ביו"ש ובישראל.

התכתבות עם פרופיל פיקטיבי בשם יובל

התכתבות עם פרופיל פיקטיבי בשם יובל צילום: דוברות שב"כ

המסמכים נמצאו בפשיטה על משרדים של חמאס בעזה

במהלך פשיטה של כוחות צה"ל ושב"כ על משרד המחלקה של חמאס ברצועת עזה במהלך חודש דצמבר, אותרו מחשבים וניירת המכילים מידע על תשתיות הטרור שפעלו כנגד ישראל עוד טרום המלחמה.

אחד מהמסמכים שאותרו, חשף מידע אודות קשרים שקיימו פעילי החמאס מרצועת עזה עם יהודים תושבי אזור ירושלים, במהלך חודש ספטמבר 2023, ומשימות מתחום השליחויות שהם התבקשו לבצע על ידי פעילי חמאס מרצועת עזה בשטחי ישראל ויו"ש. בהמשך, נחשף מידע על יהודים נוספים שעמדו בקשר עם פרופילי פייסבוק מזויפים שתופעלו על ידי פעילי חמאס מ"מטה גדה", תוך שהללו מתחזים לישראלים היושבים בחו"ל ומחפשים שליחים לביצוע משימות שונות ברחבי ישראל בעבור שכר.

אחד הפרופילים

אחד הפרופילים צילום: דוברות השב"כ

פרופילי הפייסבוק שהופעלו על ידי חמאס היו בכיסוי נשים וגברים, אשר פרסמו מודעות לאיתור שליחים באזורים שונים בארץ על גבי קבוצות פייסבוק העוסקות בשליחויות מזדמנות. לאחר תחילת הקשר בפייסבוק, המשיכו המגעים בין השליחים היהודים לחמאס באמצעות הווטסאפ, כאשר הגורמים ברצועת עזה מסרבים לנהל שיחות טלפון בכדי לא לחשוף את היותם גורמי טרור מטעם חמאס, ומנהלים את הקשר בהתכתבויות בלבד.

העברת משלוחים, קבלת כספים, רכישת מתנות והשארתן בנקודות שונות

במסגרת הפעלתם, התבקשו הישראלים לבצע משימות שבכללן העברת משלוחים, קבלת כספים, רכישת מתנות והשארתן בנקודות שונות, מבלי לתאם מפגש עם נמען החבילה. בין הנקודות בהן התבקשו להשאיר את המתנות- בית כנסת, בית קברות וסף דלתן של דירות פרטיות ברחבי ישראל.