פייסבוק ואינסטגרם מושפלות: לא היינו צריכים להסיר את הסרטון של נועה ארגמני

לאחר ההחלטה של מטא להסיר מהרשתות פייסבוק ואינסטגרם את סרטון החטיפה של נועה ארגמני ובן זוגה אבינתן אור בטענה שהוא מפר את כללי האלימות, המועצה המפקחת על החברה קבעה: טעינו כשהסרנו את הסרטון

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/12/23 14:35 ח בטבת התשפד

פייסבוק ואינסטגרם מושפלות: לא היינו צריכים להסיר את הסרטון של נועה ארגמני
סרטון החטיפה של נועה ארגמני, צילום: צילום מסך טלגרם

חברת מטא, הכוללת בתוכה את האפליקציות פייסבוק ואינסטגרם, הסירה מהפלטפורמות שלה את סרטון החטיפה של נועה ארגמני ובן זוגה אבינתן אור לעזה, בטענה שהוא מפר את כללי האלימות וההסתה, וגם מכיוון שמדיניות החברה אוסרת על פרסום תיעוד מתוך מתקפת טרור בו רואים את הקורבנות בבירור.

סרטון החטיפה של נועה ארגמני:

מטא החליטה להחזיר לרשתות את סרטון החטיפה של נועה ארגמני - עם מסך אזהרה

אתמול (ג') המועצה המפקחת על מטא, גוף שהוקם על ידי החברה על מנת לדון בערעורי משתמשים על החלטות בנושא ניטור תוכן, פרסמה הודעה בה היא חזרה בה והודתה כי הסרת הסרטון הייתה טעות. המועצה קבעה כי שני הסרטונים חיוניים להבנת הסבל האנושי במלחמה.

זו הפעם הראשונה שבה המועצה בוחנת ערעורים בהליך מזורז. ההליך המקורי אמור להימשך עד 30 יום, בעוד הפעם ההחלטה התקבלה בתום 12 ימים בלבד. יש לציין שלאחר הודעת המועצה על כך שבכוונת לבחון את הסרטונים, מטא החזירה אותם לפלטפורמה עם מסך אזהרה שמבהיר שמדובר בתוכן מטריד. המועצה בירכה על ההחלטה של מטא להחזיר את הסרטונים לפלטפורמה, אך מתחה ביקורת על ההחלטה להגביל את החשיפה שלהם ולהימנע מלהמליץ עליהם למשתמשים. המועצה קבעה גם כי לאור הנסיבות המשתנות במהירות וההשפעה על חופש הביטוי והגישה למידע, מטא הייתה צריכה לפעול מהר יותר.