מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "נישאר בעזה" | גלנט: "מה שקרה בצפון הרצועה יקרה בדרום הרצועה"

ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי במסיבת עיתונאים משותפת |נתניהו: "עזה חייבת להיות מפורזת, ורק צה"ל יכול לדאוג לזה. שום כוח בינלאומי לא יכול לעשות זאת עבורנו" | גנץ במסר לביידן: "לא להשתמש במושג אלימות מתנחלים - זה לא מייצג את המתיישבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/23 21:13 כב בכסלו התשפד

נתניהו: "נישאר בעזה" | גלנט: "מה שקרה בצפון הרצועה יקרה בדרום הרצועה"
נתניהו גנץ וגלנט במסיבת עיתונאים, צילום: Chaim Goldberg/Flash90 Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתניהו, הצהיר הערב (ג') במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי כי המדינה "לא חוסכת כל מאמץ כדי להביא את החטופים. השבתם הביתה - אחת ממטרות העל של הלחימה". נתניהו תקף את ארגוני זכויות האדם על שתיקתם נוכח העדויות הקשות ממעשי החמאס נגד נשים. "אני חייב להגיד שעד לפני ימים אחדים לא שמעתי את ארגוני זכויות האדם, את ארגוני הנשים באו"ם. לא שמעתי את הזעקה שהם. איפה אתם? הם שתקו כי מדובר בנשים יהודיות".

נתניהו הבהיר כי פירוז עזה לא יתאפשר באמצעות כוח בינלאומי: "עזה חייבת להיות מפורזת - וכדי שהיא תהיה כזו יש רק כוח אחד שיכול לדאוג לכך. וזה רק צה"ל" אמר, והדגיש: "שום כוח בינלאומי לא יכול להיות אחראי לכך". נתניהו הוסיף: "אני אומר לעולם: הדרך היחידה לסיים את המלחמה - להפעיל כוח על חמאס. קורא לכולם לעמוד לצידנו".

גלנט: "אין לנו לגיטימציה להפסיק"

שר הביטחון גלנט הודיע כי צה"ל יפעל בדרום רצועת עזה כפי שפעל בצפון הרצועה ואמר: "מה שקרה בעיר עזה קורה עכשיו בחאן יונס". גלנט הוסיף: "התוצאות משמעותיות מרשימות ומדויקות. אנחנו פועלים בשיא העוצמה. אני מסתכל בכאב ואומר לבני המשפחות ולכולנו: 'יש רק דרך אחת להצדיק את הקורבן וזה הניצחון - לפרק את חמאס ולהשיב את החטופים'".

"זו חובה שלנו כמדינה, חובה שלי כשר הביטחון"

גלנט התייחס לתוצאות הלחימה: "התוצאות מרשימות. מחבלי החמאס מבינים היטב - אין מי שיבוא לעזרתם. הם תלויים בעוצמה שיפעיל צה"ל. מה שקרה בצפון הרצועה יקרה גם בדרומה". עם זאת, גלנט הדגיש: "לא יהיה מצב שלא נעשה כל מאמץ שנדרש על מנת להביא את החטופים לביתם. זו חובה שלנו כמדינה, חובה שלי כשר הביטחון".

גנץ: "לא להשתמש במושג אלימות מתנחלים - זה לא מייצג את המתיישבים"

יו"ר המחנה הממלכתי הגיב להחלטת ארה"ב להטיל סנקציות על מתיישבים ואמר: "יש לנו על מי להישען. באשר לסנקציות האמריקאיות - לא להשתמש במושג אלימות מתנחלים כי זה לא מייצג את אזרחי מדינת ישראל. זה לא מייצג את המתיישבים ביו"ש". גנץ הוסיף: "99 ויותר אחוזים מהם הם נורמטיביים שומרי חוק. יש יישובים ש- 80 אחוזים מהגברים נמצאים בחזיתות ומגנים על הבית בצפון ובדרום".

גנץ פנה למשפחות החטופים במהלך מסיבת העיתונאים ואמר: "אין חטוף שווה יותר או פחות מהאחר. האחריות שלנו היא לכולם". גלנט הבהיר כי למרות המחירים הכבדים "שום דבר לא יעצור אותנו. רק ישראל תקבע את עתידה". עוד אמר: "נפעל כמה שנצטרך ובכל מקום בו נידרש - בדרום וגם בצפון".