מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הערכת מצב עם גלנט: תושבי היישובים במרחק 4-7 קילומטרים ישובו לבתיהם החל מינואר

שר הביטחון השתתף בהערכת מצב לנושאי העורף, שהתמקדה בהחזרת תושבי היישובים במרחק 4-7 ק"מ מרצועת עזה, בהם מתאפשרים התנאים הביטחוניים והאזרחיים, החל מתחילת חודש ינואר

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/23 22:12 טו בכסלו התשפד

הערכת מצב עם גלנט: תושבי היישובים במרחק 4-7 קילומטרים ישובו לבתיהם החל מינואר
גלנט בהערכת מצב, צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון יואב גלנט סיים הערכת מצב לנושאי העורף, שהתמקדה בהחזרת תושבי היישובים במרחק 4-7 ק"מ מרצועת עזה, בהם מתאפשרים התנאים הביטחוניים והאזרחיים, החל מתחילת חודש ינואר. בהערכת המצב השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (במיל') אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא, ראש מנהלת תקומה תת-אלוף (במיל׳) משה אדרי וגורמי מקצוע נוספים במערכת הביטחון.

"מספר ישובים בחלק הצפוני של עוטף עזה בטווח שהוא מעבר ל-4 קילומטר"

בתום הערכת המצב אמר שר הביטחון: "בשביל שאנשים יחזרו לישובים הם צריכים ביטחון וחוסן - ללא החיבור של שני הדברים האלה דבר לא קורה. בשלב הראשון אנו מחזירים מספר ישובים בחלק הצפוני של עוטף עזה בטווח שהוא מעבר ל-4 קילומטר".

"בקרוב נעבוד גם במקומות אחרים"

"ברגע שצה"ל פועל בצפון העיר עזה, הוא משנה סדרי עולם ומאפשר את התהליך" הדגיש. "בקרוב נעבוד גם במקומות אחרים, נשנה בהתאם, נחזיר את האנשים למקומות האחרים" הוסיף. לסיום הבהיר שר הביטחון: "אנחנו מחויבים להישאר בעזה ולבצע את כל המשימות שלנו בשביל להחזיר את הישובים, אנחנו לא מפסיקים את המשימה עד שאנחנו גומרים את כל הבעיה הזאת שנקראת חמאס".