מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המשא ומתן מול חמאס נמשך, דיווח: ברשימת המשוחררים אין אימהות

במשרד ראש הממשלה מעדכנים כי המשא ומתן מול חמאס על זהותם של משוחררי הפעימה הרביעית עדיין נמשך, דיווח ב-CNN: ברשימה הנוכחית נמצאים רק קשישות וילדים ללא אימהות | מצרים: שחרור החטופים יתבצע כמתוכנן

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/23 07:36 יד בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 27/11/23 15:23

המשא ומתן מול חמאס נמשך, דיווח: ברשימת המשוחררים אין אימהות
החטופים בידי הצלב האדום, צילום: Atia Mohammed/Flash90

אחרי עיכוב של שעות, אמש (א') הועברה לישראל רשימת 11 החטופים שצפויים להשתחרר בפעימה הרביעית של העסקה עם חמאס. בתוך כך, הממונה על החטופים והנעדרים אישר כי התקבלה רשימת חטופים מחמאס במהלך הלילה - אך ציין כי הרשימה נבדקת בישראל ובשעות אלו מתנהלים עליה דיונים.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בשעה 15:00 כי המשא ומתן נמשך, "אנו מודעים למתח שבו מצויות המשפחות, ונוסיף מידע כשהדבר יתאפשר". במקביל, ברשת CNN מדווח כי הבעיה העיקרית היא העובדה שחמאס העביר רשימה הכוללת רק קשישות וילדים, ללא אימהות. לפי הדיווח, ברשימה נכללות 2 קשישות ו-9 ילדים. בשעה 16:30 דווח במצרים כי שחרור החטופים יתבצע היום.

הפסקת האש תמשך?

בתוך כך, אמש הודיע החמאס באופן רשמי כי ביקש להאריך את הפסקת האש עם ישראל מעבר לארבעת הימים שסוכמו מראש, בתמורה לשחרור של חטופים נוספים. לפי דיווח נוסף בוול סטריט ג'ורנל, במסגרת הרחבת העסקה צפויים להשתחרר גם גברים מבוגרים.

קבלת פנים בבסיס

קבלת פנים בבסיס, צילום: ללא

אלמה אברהם במצב קשה ולא יציב

כזכור, אתמול הועברו לישראל 14 חטופים, ביניהם תשעה ילדים ושתי אימהות. בין החטופים ששוחררו הייתה גם אלמה אברהם בת ה-84 שהגיעה במצב קשה ולא יציב ופונתה במסוק לבית החולים סורוקה. הלילה עדכנו מבית החולים כי אלמה הגיעה במצב גופני ירוד ומצב קליני קשה ונשקפת סכנה לחייה.

שני טילים בליסטיים נורו מתימן לעבר המשחתת USS Mason

צבא ארה"ב הודיע הלילה כי המשחתת USS Mason הותקפה ע"י שני טילים בליסטיים שנורו לעברה מחופי תימן. מפיקוד המרכז של ארה"ב נמסר כי שני הטילים נפלו כ-16 ק"מ מהמשחתת. התקיפה הגיעה בתגובה לסיוע שהעניקה המשחתת למכלית בבעלות ישראלית עליה השתלטו חמושים. החמושים נכנעו לאחר שכוחות של המשחתת נלחמו בהם והשתלטו בחזרה על המכלית.