מכלית נפט בבעלותו של עידן עופר הותקפה בידי מל"ט חמוש

המכלית 'Pacific Zircon', שנושאת את דגל ליבריה ונמצאת בבעלות של חברה מסינגפור, הותקפה בעזרת המל"ט סמוך לחופי עומאן | ארגון בריטי שמנטר את תנועת הספינות בים, אמר ל-AP: "התקרית נחקרת כעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/11/22 11:29 כב בחשון התשפג

מכלית נפט בבעלותו של עידן עופר הותקפה בידי מל"ט חמוש
מיכלית נפט, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

מכלית נפט בבעלותו של עידן עופר, המיליארדר הישראלי, הותקפה הלילה (רביעי) בעזרת מל"ט סמוך לחופי עומאן. על פי הדיווח של גורם ביטחוני כפי שהובא בסוכנות הידיעות AP, מל"ט עמוס בחומרי נפץ התפוצץ על המכלית. מידת הנזק למכלית טרם נתבררה. הגורם הביטחוני מסר כי מכלית הנפט 'Pacific Zircon' היא זו שהותקפה. המכלית נושאת עליה את דגל ליבריה ונמצאת בבעלות חלקית בלבד של המיליארדר הישראלי.

הארגון הבריטי באזור שאמון על ניטור תנועת הספינות בים, 'United Kingdom Maritime Trade Operations', אמר ל-AP: "אנחנו מודעים לתקרית, והיא נחקרת כעת".

אף גורם לא לקח תחת חסותו את התקיפה אולם החשד כמובן נופל על איראן בשל מעורבותה במלחמה החסויה אותה היא מנהלת ארוכת שנים עם ישראל באזור המזרח התיכון. אין זו תקיפה ראשונה של כלי שיט המזוהה כישראלי בידי גורם מזרח תיכוני. 

ביולי 2021 ספינת משא שנשאה מכולות הותקפה על ידי אמצעים לא ידועים. הספינה ששמה 'tyndall' נשאה גם היא את דגל ליבריה ובעבר הייתה בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר. מספר חודשים קודם לכן דיווחה סוכנות ידיעות איראנית על ספינת משא איראנית שנפגעה ממוקשים ימיים בים האדום, מול חופי אריתריאה.