מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "אפשר לשחרר כל יום נוסף עוד עשרה חטופים"

אחרי שחמאס הודיעו שברצונם להמשיך את הפסקת האש עם ישראל, ראש הממשלה יוצא בהצהרה לתקשורת הערב ואומר: "בגמר המתווה אנחנו חוזרים בכל העוצמה לחיסול החמאס, להבטיח שעזה לא תחזור להיות מה שהיא הייתה וכמובן שחרור כל חטופינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/23 22:11 יג בכסלו התשפד

נתניהו: "אפשר לשחרר כל יום נוסף עוד עשרה חטופים"
נתניהו אחרי שחרור החטופים, צילום: רועי אברהם / לע״מ

אחרי שהפעימה השלישית יצאה לפועל, ו14 חטופים נוספים הגיעו חזרה למשפחותיהם, נתניהו יצא הערב (א') בהצהרה לתקשורת: "החזרנו הערב עוד קבוצה של חטופים - ילדים ונשים, ואנחנו מתרגשים עד עומק ליבנו, העם כולו, כשרואים את האיחוד הזה של המשפחות. זה פשוט מרטיט את הנפש".

בהמשך לנאום של ביידן מוקדם יותר היום, על השחרור של אביגיל, אמר נתניהו ש: "דיברתי עכשיו עם הנשיא ביידן בהתרגשות רבה, כמובן גם על הילדה הקטנה, אביגיל. איזה אושר לראות אותה איתנו. אבל מנגד, איזה צער שהיא חוזרת למציאות שאין לה הורים. אין לה הורים - אבל יש לה עם שלם שמחבק אותה ואנחנו נדאג לכל צרכיה".

"אפשר לשחרר כל יום נוסף עוד עשרה. זה דבר מבורך"

נתניהו התייחס להצהרה של חמאס הערב כי ברצונם להמשיך את הפסקת האש בתמורה לשחרור של חטופים נוספים, ואישר את הדברים: "יש גם מתווה שאומר שאפשר לשחרר כל יום נוסף עוד עשרה. זה דבר מבורך, באותה נשימה, אמרתי גם לנשיא שבגמר המתווה אנחנו חוזרים בכל העוצמה לממש את היעדים שלנו: חיסול החמאס, להבטיח שעזה לא תחזור להיות מה שהיא הייתה וכמובן שחרור כל חטופינו".

מוקדם יותר היום נכנס נתניהו לתוך רצועת עזה ונפגש עם הלוחמים: "אחרי שהייתי היום בעזה ופגשתי את החיילים שלנו, את החיילים הגיבורים אמיצי הלב הללו, מילואימניקים וסדירים, עם אש בעיניים, אני משוכנע שנצליח במשימה הזאת - כי אין לנו ברירה אחרת".