מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפסקת האש נכנסה לתוקף: דלק וסיוע הומניטרי הועברו לעזה

הפסקת האש החלה ב7:00 אך מספר דקות לאחר מכן נשמעו אזעקות בעוטף עזה | 13 חטופים יועברו לישראל ב- 16:00| צה"ל תקף עמדות שיגור ויעדי חיזבאללה בלבנון

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/23 07:16 יא בכסלו התשפד

הפסקת האש נכנסה לתוקף: דלק וסיוע הומניטרי הועברו לעזה
העזתים מנסים לשוב לבתיהם בצפוו עזה, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     

אחרי כניסת הפסקת האש לתוקף ב-7:00, אזעקות נשמעו היום (ו') סמוך לשעה 7:15 בעין השלושה וכיסופים. קודם לכן, במהלך הלילה נשמעו שתי אזעקות בניר עוז ומטווח ניר עם שבמרחב העוטף. חרף ההפרות, אם הפסקת האש תימשך כמתוכנן בשעה 16:00 צפויים להשתחרר לישראל 13 חטופים והם ייקלטו על ידי נציגי הצבא במעבר רפיח ולאחר מכן יפונו לבתי החולים שיבא, איכילוב, שניידר, בילינסון וסורוקה.

ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו הבוקר לעזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים מסר כי ארבע מיכליות סולר וארבע מיכליות גז בישול הועברו הבוקר (שישי, 24/11) ממצרים לארגוני סיוע הומניטאריים של האו"ם בדרום רצועת עזה דרך מעבר רפיח, זאת באישור הדרג המדיני, במסגרת ההפוגה ומתווה שחרור החטופים שסוכמו עם ארה"ב בתיווך קטאר ומצרים. הדלקים וגז הבישול מיועדים להפעלת תשתיות הומניטאריות חיוניות ברצועת עזה.

תור לדלק בעזה

תור לדלק בעזה צילום: Photo by Atia Mohammed/Flash90

החטופים יטופלו במתחם נפרד וסגור בבתי החולים

על פי הנוהל של משרד הבריאות החטופים יטופלו במתחם נפרד משאר החולים, אליו יורשו להיכנס משפחותיהם, גורמי הרפואה המטפלים בהם וגורמי ביטחון בלבד. לאחר שייבדקו רפואית וייפגשו עם משפחותיהם, החטופים יתושאלו על ידי עובדות סוציאליות והן ימליצו על התערבות נפשית נוספת של פסיכיאטר או פסיכולוג בהתאם למקרה. ככל שיעלה חשד לפגיעה מינית או עינויים בתקופת השהות, הצוות הרפואי יעודכן, להמשך בירור וטיפול.

הסכם הפסקת האש: 50 חטופים ישוחררו בארבעת ימי ההפוגה הקרובים

במסגרת הסכם הפסקת האש, 50 חטופים ישוחררו בארבעת ימי ההפוגה הקרובים וניתן יהיה להאריך אותם בימי הפוגה נוספים בתמורה לשחרורם של עשרה חטופים נוספים בכל יום. רשימת החטופים הצפויים להשתחרר בכל יום תועבר לישראל ערב לפני השחרור. נאסר על ישראל לאסוף מודיעין אווירי למשך שש שעות בכל יום הפוגה בצפון הרצועה, ולמשך כל ימי ההפוגה בדרומה. לפי דיע רשוואן, ראש שירות המידע הממלכתי של מצרים, במהלך ימי ההפוגה יועברו 130 אלף ליטרים של דלק וארבע משאיות גז בכל יום הפוגה לרצועת עזה.

משפחות החטופים

משפחות החטופים, צילום: Miriam Alster/Flash90

ישוחררו קטינים ונשים: ללא מואשמים ברצח

בתמורה לשחרור החטופים, ישראל תשחרר 150 מחבלים, כולם קטינים או נשים ואף אחד מהם לא מואשם ברצח. למרות זאת, רבים מהם מואשמים בנסיון לבצע פיגוע וחלקם אף הצליחו לפצוע ישראלים. בין ההאשמות ניתן למצוא: תמיכה בטרור, נסיון לרצח, זריקת אבנים ובקבוקי תבערה, הצתה על רקע לאומני, חבלה גופנית חמורה ועוד. ממעבר מהיר על הרשימה ניתן לראות כי רוב האסירים עדיין במעצר ולמעשה טרם ריצו זמן בכלא.

כלל משפחות החטופים עודכנו ברשימת המשוחררים

כזכור, אתמול הודיעה קטאר באופן סופי על הפסקת האש שנכנסה לתוקף הבוקר, וישראל קיבלה את רשימות החטופים שישוחררו. הממונה על החטופים והנעדרים, גל הירש עדכן את כלל המשפחות שיקיריהם מופיעים ברשימת החטופים הצפויים להשתחרר וכן למשפחות שיקירהן לא נכללים ברשימה.