מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: לא נסכים לוותר על השליטה הביטחונית. בעזה לא תשלוט רשות שמשלמת לרוצחים

ראש הממשלה, שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי במסיבת עיתונאים מהקריה | נתניהו: "לא אסכים לוותר על השליטה הביטחונית בעזה בשום מצב" | גלנט למקרון: "מאיפה עוז הרוח להטיף לנו מוסר?" | גנץ: "החברה הישראלית מאוחדת. נעמוד ביחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/23 21:42 כז בחשון התשפד | עודכן בתאריך 11/11/23 23:08

נתניהו: לא נסכים לוותר על השליטה הביטחונית. בעזה לא תשלוט רשות שמשלמת לרוצחים
נתניהו גנץ וגלנט, צילום: צילום: Chaim Goldberg/Flash90 Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ ערכו הערב (שבת) בפעם השנייה מאז תחילת המלחמה מסיבת עיתונאים משותפת מהקריה. נתניהו הבהיר כי גם לאחר שתסתיים המלחמה ישראל תשלוט באופן ביטחוני ברצועה והוסיף כי לא יאפשר שליטה של הרשות הפלשתינית בעזה. עם זאת, ראש הממשלה הדגיש כי אין בכוונתה של ישראל לחזור וליישב את יישובי גוש קטיף.

גלנט על מקרון: "מאיפה העוז והרוח להטיף לנו מוסר באמצע מלחמה?"

נתניהו וגלנט התייחסו לביקורת הבינלאומית על ישראל. גלנט תקף את מקרון לאחר שקרא לישראל במהלך השבת "לחדול מהרג נשים ותינוקות בעזה" ואמר: "מאיפה העוז והרוח להטיף לנו מוסר באמצע מלחמה?". ראש הממשלה הגיב גם הוא לדבריו של מקרון ואמר: "הוא טעה טעות קשה. מוסרית ועובדתית. מי שיורה על אזרחיים חפים מפשע ומשתמש בהם זה לא ישראל - זה החמאס".

"לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופנו"

ביחס לסוגיית החטופים, נתניהו הדגיש כי השבת החטופים היא יעד מרכזי של המלחמה. "היעד הזה נמצא בראש סדר היום שלי ושל חבריי כאן" אמר. "אני מכנס לשם כך דיונים מעמיקים מדי יום לקבינט ניהול המלחמה בראשותי. כשאני נפגש עם נציגי המשפחות, אני רואה את הכאב בעיניים שלהם. אני רואה את הסיוט. ואני אומר להם, נעשה הכל כדי להחזיר אותם. ההנחיה שלי ושל הקבינט היא ברורה. לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופנו".

עוד הוסיף: "קיום המגעים הבינלאומיים לעניין שחרור החטופים מתבצע על ידי ראש המוסד, דויד ברנע, בסיוע האלוף במילואים, ניצן אלון. כשיהיה לנו מה לומר, דברים קונקרטיים, אנחנו נעדכן את המשפחות ונביא את הדברים למליאת הממשלה. עד אז יפה השתיקה".

"רוב הציבור האמריקני תומך בנו ובמדיניות שאנחנו מובילים"

נתניהו פנה לממשל ביידן: "אני אומר לאמריקנים, תתגייסו גם אתם ליעד המרכזי שלנו, חיסול החמאס שהוא גם יעד שלכם. ואני חייב להגיד לכם שרוב הציבור האמריקני תומך בנו ובמדיניות שאנחנו מובילים". בנוסף, נתניהו פנה גם לשאר מנהגי מדינות המערב: "אני אומר להם, אל תיכנעו ללחץ. המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם, ובמלחמה הזאת אנחנו חייבים לנצח. למעננו, אבל גם למענכם".

"בכל מקרה, אני מבקש להבהיר, שום לחץ בינלאומי, לא ישנה את האמונה שלנו בצדקת דרכנו ובזכותנו ובחובתנו להגן על עצמנו" הדגיש. "כראש ממשלת ישראל, אני מייצג את המדינה האחת והיחידה של העם היהודי, עם של 3,500 שנה. אתם העם הנפלא שלנו, האזרחים הנפלאים שלנו, יהודים ולא יהודים כאחד, והמורשת הכבירה שכולנו מייצגים, נותנים לנו את הכוח לעמוד איתן לפני העולם כשצריך".

"למנהיגי מדינות ערב, מנהיגים שדואגים לעתיד מדינותיהם וגם לעתיד המזרח התיכון, אני אומר להם דבר אחד, אתם חייבים להתייצב נגד חמאס" אמר. עוד הוסיף: "חמאס הוא חלק אינטגרלי של ציר הטרור שמובילה איראן. וציר הטרור והרשע הזה מסכן את כל העולם וגם את כל העולם הערבי. אני משוכנע שרבים ממנהיגי הערב מבינים זאת".

נתניהו: "לא אסכים לוותר על השליטה הביטחונית בשום מצב"

לסיום חתם נתניהו: "באשר לדיבורים על היום שאחרי - היום הזה יהיה רק אחרי חיסול החמאס. עזה תהיה מפורזת, לא יהיה יותר איום מרצועת עזה על מדינת ישראל. כדי להבטיח שלא יהיה איום כזה, כל זמן שצריך צה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית ברצועת עזה כדי למנוע טרור ממנה". הטבח של ה-7 באוקטובר הוכיח סופית שבכל מקום שאין שליטה ביטחונית ישראלית, הטרור חוזר ומתבסס, ובסופו של דבר הוא מכה בנו, וזה הוכח גם ביו"ש. לכן לא אסכים לוותר על השליטה הביטחונית בשום מצב".