מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

דיווח: מגעים להפסקת אש בתמורה לשחרור חטופים | מזכ"ל האו"ם תקף את ישראל

דיווח: מגעים להפסקת אש של יום-יומיים בתמורה לשחרור עשרה חטופים | שני לוחמים נפצעו באורח קל מטיל נ"ט ששוגר בלבנון | מזכ"ל האו"ם: "כשרואים את מספר האזרחים ההרוגים בעזה, ברור שיש משהו שגוי בפעילות הצבא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/23 18:40 כד בחשון התשפד | עודכן בתאריך 08/11/23 19:57

דיווח: מגעים להפסקת אש בתמורה לשחרור חטופים | מזכ"ל האו"ם תקף את ישראל
כוחות צה"ל ברצועה, צילום: דובר צה"ל

החזית הצפונית: אזעקות הופעלו סמוך לשעה 19:20 ביישובים אביבים, ברעם ויראון שבגליל העליון, בחשד לחדירת כלי טיס עוין. מצה"ל נמסר לאחר מכן כי מדובר באזעקת שווא ולא זוהה כלי טיס שחצה לשטח מדינת ישראל.

מוקדם יותר, שני לוחמים נפצעו באורח קל מפגיעת טיל נ"ט של חיזבאללה, השניים פונו למרכז הרפואי זיו. בתגובה לירי, צה"ל תקף עמדות שיגור של חיזבאללה בלבנון. כמו כן, זוהו שני שיגורים מוקדם יותר היום לעבר מרחב שתולה ומרחב יפתח. צה"ל תקף בירי טנקים וארטילריה את מקורות הירי. אין נפגעים.

סוגיית החטופים: סוכנות הידיעות AFP דיווחה מפי מקורבי החמאס כי במסגרת המשא ומתן על הפסקת אש בין ישראל לחמאס, מתנהלים מגעים על הפסקת אש שתימשך שלושה ימים, זאת בתמורה לשחרורם של 12 חטופים. גם בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח על מגעים להפסקת אש, במסגרתה ישוחררו 10-15 בני ערובה בתמורה להפסקת אש שתימשך בין יום ליומיים.

הזירה המדינית: אחרי שהצדיק את הטבח שביצע החמאס והשווה בין פעולות צה"ל למעשיהם הרצחניים של מחבלי החמאס, מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש באמירה מקוממת נוספת. במהלך ראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר גוטרש כי "כשרואים את מספרי האזרחים שנהרגו בפעולות הצבאיות, ברור שמשהו לא בסדר".

המלחמה הקרקעית בעזה: צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל נוסף בקרבות על צפון הרצועה. סמ"ר נועם יוסף אבו, בן 20 תושב דימונה, שירת בגדוד 931 בחטיבת הנח"ל.

תושבי הרצועה יורדים דרומה

החל מהשעה 10:00 אלפי תושבים מצפון הרצועה נענו לקריאות צה"ל ועושים את דרכם לדרום הרצועה, מדרום לנחל עזה, דרך כביש צלאח אלדין. דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, בהודעה לעזתים: "לאור ההיענות הרבה שלכם משעות הבוקר - החלטנו להאריך את שעות פעילות המעבר הבטוח לצרכים הומניטריים בשעה נוספת. למען ביטחונכם- הצטרפו לאלפים הרבים שכבר יצאו משעות הבוקר וירדו מדרומית לנחל עזה. נצלו את הזמן עד השעה 15:00 כדי להגן על עצמכם ועל משפחותיכם".