מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרצוג בטור לניו יורק טיימס: הרבה עומד על כף המאזניים, לא רק עתידה של ישראל

הנשיא הרצוג בטור אישי לניו יורק טיימס: "זה לא קרב בין יהודים למוסלמים. וזה לא רק בין ישראל לחמאס. זה בין אלה שדבקים בנורמות של אנושיות לבין אלה העוסקים ברבריות שאין לה מקום בעולם המודרני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/23 18:42 כ בחשון התשפד

הרצוג בטור לניו יורק טיימס: הרבה עומד על כף המאזניים, לא רק עתידה של ישראל
הנשיא יצחק הרצוג, "בלי פרובוקציות"., צילום: Michael Giladi/Flash90

נשיא המדינה, יצחק הרצוג פרסם אתמול (ו') טור אישי מיוחד בעיתון הניו יורק טיימס. הרצוג תקף בחריפות את יחסם של מדינות המערב לטבח הרצחני והסביר כי למאבק בחמאס יהיו השלכות עולמיות. הרצוג פתח את הטור במפגש הקשה עם משפחות החטופים: "בכל שנות חיי הציבוריות, הפגישות עם המשפחות הללו היו הקשות והעמוסות ביותר שקיימתי בחיי. כשחזרתי מקיבוץ אחד הרוס בפיגוע, נאלצתי לשטוף את הדם מהנעליים".

"זה לא קרב בין יהודים למוסלמים"

הרצוג הדגיש כי המאבק נגד החמאס אינו מאבק ישראלי בלבד: "זה לא קרב בין יהודים למוסלמים. וזה לא רק בין ישראל לחמאס. זה בין אלה שדבקים בנורמות של אנושיות לבין אלה העוסקים ברבריות שאין לה מקום בעולם המודרני".

הרצוג השווה בין מעשיהם הרצחניים של חמאס לדאע"ש ואל קעיאדה: "הם עינו ילדים, אנסו נשים והחריבו קהילות שוחרות שלום. הם היו כל כך גאים במעשיהם שהם דאגו לתעד אותם בווידאו ואף לשדר אותם בשידור חי. הסרטונים הללו יישארו לעד כתם על אותם פלסטינים ותומכיהם שחגגו את היום ההוא.

"ראינו עצרות בבירות אירופה שתומכות בהשמדה מוחלטת של ישראל"

הרצוג תקף בדבריו את התעלמות העולם המערבי מהזוועות: "מטרידה אותי כמעט באותה מידה ההבנה שרבים בעולם, כולל במערב, מוכנים לתרץ את הפעולות הללו או אפילו לתמוך בהן באופן מוחלט. בבירות אירופה ראינו עצרות שתומכות בהשמדה מוחלטת של ישראל 'מהנהר ועד הים'. פרופסורים וסטודנטים במכללות אמריקאיות נושאים נאומים וחותמים על הצהרות המצדיקות טרור, אפילו מהללות אותו".

"מי שחושב שניצול ציני של אזרחים יכבול את ידינו - טועה"

"מי שחושב שניצול ציני של סבל אזרחי יכבול את ידינו ויציל את חמאס הפעם, טועה" הבהיר הרצוג. "עבורנו ועבור הפלסטינים הסבל יסתיים רק עם סילוק חמאס. כל מי שמנסה לקשור את ידינו, פוגע, בכוונה או שלא, לא רק בהגנה של ישראל אלא גם בכל תקווה לעולם שבו הזוועות האלה לא יכולות לקרות".

לסיום חתם הרצוג: "הרבה עומד על כף המאזניים ברגע זה, לא רק עתידה של ישראל. ב-7 באוקטובר כולנו התעוררנו והוצבנו בפני אתגר מזעזע לתקוות ולמוסר שלנו. האופן שבו נעמוד באתגר זה יעצב את עתידנו".