מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

סגן במיל' יובל זילבר נפל בקרב - 17 חללים מתחילת הפעולה הקרקעית

סגן במיל' יובל זילבר מרמת גן נפל בקרב בצפון רצועת עזה - 17 חללים נפלו מתחילת הכניסה הקרקעית | צה"ל תקף חוליית מחבלים ששיגרה טיל קרקע-אוויר לעבר כטמ"ב בלבנון | ביידן קורא להפוגה הומניטרית

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 07:26 יח בחשון התשפד

סגן במיל' יובל זילבר נפל בקרב - 17 חללים מתחילת הפעולה הקרקעית
פעילות קרקעית בעזה, צילום: דובר צה"ל, צילום מסך

צה"ל התיר הבוקר (ד') לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף. סגן במיל' יובל זילבר, בן 25 מרמת גן, מ"מ בגדוד חי"ר 7007, חטיבת הראל, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. עד כה 17 חיילים נהרגו בקרבות על צפון הרצועה.

הותקפה חוליית מחבלים ששיגרה טיל קרקע אוויר לעבר כטמ"מ

בצפון, צה"ל תקף חוליית מחבלים בלבנון לאחר ששיגרה טיל קרקע אוויר לעבר כטמ"מ, לא נגרם נזק לכלי הטיס. בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב והחרמון, שנפלו בשטחים פתוחים. כוחות ארטילריה תקפו בתגובה את מקור הירי.

ביידן קרא להפוגה הומניטרית

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן אמר במהלך הלילה (ה') באירוע קמפיין במיניסוטה כי הוא תומך בהפסקת אש הומניטרית "לטובת שחרור אסירים". מאוחר יותר הבהיר הבית הלבן, כי ביידן התכוון לשחרור החטופים. בנוסף, בבית הלבן הכחישו דיווח באתר פוליטיקו שטען כי ביידן סבור שימיו של נתניהו קצובים ועליו לחשוב על לקחים שיחלוק עם יורשו.

עשרות מחבלים חוסלו במהלך הפעולה הקרקעית

הפעולה הקרקעית ברצועת עזה הולכת ומתרחבת, במהלך הלילה עשרות מחבלים חוסלו על יד לוחמי גולני ונח"ל. המחבלים ביצעו לעבר הלוחמים ירי נ"ט, הפעילו מטענים והשליכו רימונים. הכוחות ניהלו עם המחבלים קרבות ממושכים, בסיוע כלי ארטילריה וטנקים, תוך הכוונת כלי טיס וספינות טילים.

כמו כן, חוסלה חוליית מחבלים שתכננה לבצע ירי נ"ט לעבר כוחותינו. לוחמי מילואים של צה"ל פעלו בשיתוף פעולה עם כוחות אוויריים והכווינו כלי טיס לתקיפת המחבלים, תוך חיפוי באש על ידי כוחות זרוע הים.

חוסל ראש מערך הנ"ט של החמאס

צה"ל ממשיך לתקוף ולסכל מהאוויר פעילי טרור של חמאס. חיל האוויר חיסל את מחמד עצאר, ראש מערך הנ"ט של ארגון הטרור חמאס באמצעות מטוס קרב. במסגרת תפקידו, עצאר היה אחראי על כלל מערכי הנ"ט בחטיבות השונות ברצועת עזה, ניהל את הכוח בשגרה וסייע בהפעלתו בחירום. במהלך פיקודו על מערך הנ"ט יצאו לפועל מספר פיגועי נ"ט כנגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל.