מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

היועצת המדינית מעריכה: אלו התסריטים לסיום המלחמה

שמרית מאיר, מי שהייתה היועצת הבכירה של בנט במהלך כהונתו כראש ממשלה, הציגה שלושה תסריטים אפשריים לסיום מלחמת חרבות ברזל. עם זאת, היא מסייגת: "זה תסריט לא מוכר, שונה לחלוטין מסבבים קודמים ולכן קשה לדמיין אותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 14:45 ב בחשון התשפד

היועצת המדינית מעריכה: אלו התסריטים לסיום המלחמה
התסריטים לסיום המלחמה, שמרית מאיר, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

היום ה-11 למלחמה: לאחר חודשים ארוכים בהם גזרה על עצמה התנזרות מוחלטת מהרשתות החברתיות, שמרית מאיר, היועצת המדינית של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, חזרה לפרסם מאז פרוץ המלחמה פרשנויות ברשת הטוויטר. הבוקר (ג') מאיר עשתה סדר בתרחישי המלחמה האפשרים והציגה שלושה תסריטים לסיום המלחמה.

ביקורו של ביידן יסמן את דמדומי המלחמה

בתסריט הראשון לדברי מאיר, ביקורו של ביידן יסמן את דמדומי המלחמה ולא את תחילתה. לדבריה "לא תהיה כניסה מאסיבית לעזה ולא מיטוט חמאס, אלא משהו בסגנון 'חמאס ספג מכה קשה'. בתרחיש זה, סבורה מאיר כי סביר שתיערך עסקת שבויים גדולה שתעורר זעם רב בציבור על ראש הממשלה נתניהו.

תקיפה בעזה, מלחמת "חרבות ברזל"

תקיפה בעזה, מלחמת "חרבות ברזל", צילום: Atia Mohammed/Flash90

ישראל תיכנס קרקעית לעזה וחיזבאללה יממשו את האיומים

מאיר ממשיכה לתסריט השני, שבו ישראל תיכנס קרקעית לעזה וחיזבאללה או כוחות הפרוקסי האיראנים יממשו את האיומים והאמריקנים יצטרכו להגיב. שמיר התייחסה לאינטרסים האמריקאיים: "לגבי העליונות הצבאית שלהם אין חולק: מילארד וחצי קומות מעל האויב", כתבה, אך לדבריה: "השאלה נוגעת לכוונות, לנכונות ולרמת המעורבות. האמריקנים יחתרו לסיום מהיר ואי הסתבכות, שכן זה יהפוך לענין שנוי במחלוקת בארה"ב מהר מאוד".

במסגרת תרחיש זה היא סבורה כי חיזבאללה יבקש סיוע מאיראן, ולחימה בלבנון תהיה מורכבת גם היא בשל פעילותו של חיזבאללה, בדומה לחמאס מתוך אוכלוסיה אזרחית. "לאמריקנים אין שום דבר נגד אזרחי לבנון, להיפך - הם מעוניינים ברווחתם", כתבה מאיר. עם זאת הבהירה וסייגה: "זה תסריט לא מוכר, שונה לחלוטין מסבבים קודמים ולכן קשה לדמיין אותו".

איראן תפתח חזית מסוריה נגד אינטרסים אמריקנים

בתרחיש נוסף, איראן תפתח חזית מסוריה נגד אינטרסים אמריקנים במרחב וזאת במטרה לייצר תג מחיר לאמריקנים על התמיכה בישראל, שיעורר דיון פנימי בארה"ב.