התחממות בצפון: חיזבאללה ירה ארבעה טילי נ"ט מהבוקר

אחרי ירי טילי הנ"ט הבוקר, חיזבאללה שיגר שני טילים נוספים סמוך לקיבוץ יפתח - צה"ל תוקף את מקורות הירי | בירי לעבר מטולה נפצעו שלושה אזרחים: אחד במצב בינוני-קשה והאחרים במצב קל | אזעקות נשמעו בראשון לציון

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 13:23 ב בחשון התשפד | עודכן בתאריך 17/10/23 13:40

התחממות בצפון: חיזבאללה ירה ארבעה טילי נ"ט מהבוקר
גבול הצפון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

אחרי ירי טילי הנ"ט מהבוקר ופציעתם של אזרחים, חיזבאללה שיגר שני טילי נ"ט נוספים לעבר קיבוץ יפתח. המועצה האזורית הגליל העליון מבקשת מתושביה להישאר בסמוך למרחבים המוגנים ונסגרו כל הצירים באזור לתנועה. דובר צה"ל אישר בשעה 14:50 כי בוצעו שני שיגורי נ"ט לעבר קיבוץ יפתח בסמוך לגבול לבנון, בנוסף בוצע ירי מנשק קל לעבר מספר מוצבי צה"ל על גדר הגבול - צה"ל מגיב כעת בירי ארטילרי לעמדות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה.

נציין כי דובר צה"ל עדכן בשעה 10:15 כי התקבל דיווח על ירי לעבר מטולה בגבול לבנון. בעקבות הירי נפצעו שני אנשים, וטנקים של צה"ל תוקפים את המרחב ממנו בוצע הירי. בנוסף, הלילה צה"ל סיכל חדירה של חוליית מחבלים שניסתה להניח מטען על גדר הגבול באזור חניתה. כוחות צה"ל זיהו את החוליה ופגעו בה. אין נפגעים לכוחותינו.

אזעקות בשפלה - צה"ל ממשיך לתקוף בעזה

בשעה 13:37 נורה מטח לעבר השפלה, ונשמעו אזעקות בין היתר בעיר ראשון לציון. טר דווח על נפגעיםץ במקביל, מטוסי קרב של צה"ל תקפו משעות הבוקר במרחבי השכונות זיתון, צפון רפיח, ג'בליה וחאן יונס, בין המטרות שהותקפו ישנן מפקדות מבצעיות, תשתיות צבאיות בהן שהו פעילים ודירות מסתור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

שלושה פצועים בירי למטולה

מהמרכז הרפואי זיו נמסר בנוגע לאירוע במטולה כי הם קיבלו שלושה פצועים שסובלים מרסיסים וטראומה. אדם אחד מוגדר בינוני-קשה במצב יציב ונמצא בחדר הניתוח, שני פצועים נוספים סובלים מרסיסים ומצבם מוגדר קל.

מנהל יחידת הטראומה, ד"ר אלכסנדר ברסלבסקי, מסר: "המרכז הרפואי וכלל הצוותים שלו מנוסים בפציעות מסוג זה ומוכנים לקבלת פצועים. המרכז הרפואי שומר על מוכנות גבוה ותגבר את הגנת המלר"ד על ידי פריסת קירות מיגון ואנו ערוכים לכל תרחיש בתקווה שלא נצטרך."