דיווח בניו יורק טיימס: רבבות לוחמים ייכנסו לרצועת עזה

צה"ל נערך לכניסה קרקעית לרצועת עזה, כך דיווח הניו יורק טיימס | ארה"ב תשלח נושאת מטוסים שנייה לאזור | אזעקות הופעלו בגלילי העליון - צה"ל: שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה | צה"ל תקף את שדה התעופה הבינלאומי בסוריה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 07:25 ל בתשרי התשפד

דיווח בניו יורק טיימס: רבבות לוחמים ייכנסו לרצועת עזה
תקיפות ברצועת עזה במהלך מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

היום התשיעי למלחמה: אזעקה הופעלה במהלך הלילה (א') ביישוב שדה אליעזר, צה"ל הודיע בהמשך כי שוגר מיירט לעבר מטרה חשודה והמיירט הפעיל את ההתרעה. בעזה נמשכים גלי התקיפה הנרחבים ובניו יורק טיימס דווח במהלך הלילה מפי שלושה בכירים בצה"ל כי עשרות אלפי לוחמים צפויים להיכנס לעזה בזמן הקרוב. לפי הדיווח, מטרת העל שהוצבה למבצע היא מיטוט השלטון הפוליטי והצבאי של החמאס.

צה"ל חיסל את מפקד כח הנח'בה שהיה אחראי לטבח בעוטף עזה

מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, חיסלו במהלך הלילה את בילל אל קדרה, מפקד כוח נח'בה בגדוד דרום חאן יונס שהיה אחראי על הטבח בקיבוצים נירים וניר עוז. בנוסף, במהלך הלילה צה"ל תקף מעל מאה מטרות צבאיות, ביניהם מפקדות ומתחמים צבאיים, עשרות משגרים, עמדות נ"ט, עמדות תצפית ומפקדות צבאיות של הג'יהאד האסלאמי.

תיעוד: חיסול מפקד כוח הנח'בה שהוביל את הטבח בעוטף עזה

ארה"ב תשלח נושאת מטוסים נוספת לאזור

שר ההגנה לויד ג'יי אוסטין הנחה הלילה כי נושאת מטוסים אמריקאית נוספת, "דווייט אייזנהאואר" תחל לנוע למזרח הים התיכון, והיא מצטרפת לנושאת המטוסים USS ג'רלד פורד שכבר נפרסה מול חופי ישראל. נושאת המטוסים אייזנהאואר השתתפה בעבר במלחמת המפרץ, ולאורך השנים בתמיכה בפעילות הצבאית האמריקאית בעיראק ובאפגניסטן. "כחלק מהמאמץ שלנו להרתיע פעולות עוינות נגד ישראל או כל מאמצים להרחבת מלחמה זו בעקבות התקפת חמאס על ישראל, קבוצת התקיפה כוללת סיירת טילים המונחים, משחתות, תשע טייסות מטוסים, וצוותי מפקדות" אמר אוסטין.

נושאת מטוסים. אילוסטרציה

נושאת מטוסים. אילוסטרציה, צילום: Kevin Shipp / Shutterstock.com

צה"ל תקף את שדה התעופה הבינלאומי בסוריה

בשעה 23:45 דווח ברשתות ערביות כי מתבצעת תקיפה בסוריה. נמל התעופה הבינלאומי של חלב הותקף שעות אחרי ששב לפעילות מאז התקיפה האחרונה שבוצעה בשבוע שעבר. התקיפות כוונו לעבר מסלול ההמראה של שדה התעופה והוא הושבת כתוצאה מכך.

חמאס: שלושה מאנשינו חוסלו לאחר שחצו את הגבול הלבנוני

הזרוע הצבאית של חמאס הודיע במהלך הלילה כי שלושה מחבלים המשתייכים לארגון נהרגו במהלך ניסיון לחדור לשטח ישראל בגבול לבנון. השלושה תושבי מחנות הפליטים הפלשתינים בדרום לבנון. לפי הדיווח השלושה חוסלו ע"י חיילי צה"ל לאחר שפוצצו חלק מגדר הגבול.